Vatikanstaten

I klammeri med rättvisan i Vatikanen
fredag 8 augusti 2014 - Vatican City, Vatikanstaten

Idag har vi besökt Vatikanen och vandrat runt på museum, Peterskyrkan och Sixtinska kapellet. Det finns verkligen ofantligt mycket att se i Rom och jäklar vilka maffiga byggnader. Jag har ju inget direkt religiöst i mig, så det finns ju inget sådant som slår an i mig. Men däremot kan man ju

Dating the Pope
söndag 24 juni 2012 - Vatican City, Vatikanstaten

Today I was going to find out one question I’ve asked myself ever since I visited the Church of the Holy Sepulchre in Jerusalem where the tomb of Jesus was supposed to be located at, back in the summer of 2000; was that church bigger or was San Pietro’s Basilica in Rome even bigger and

Ben Newton
Berkajr i Roma: Veni Vidi Vici 2012
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Resan fortsätter med besök i Vatikanen
fredag 13 maj 2011 - Vatican City, Vatikanstaten

Hej.......... Nu är det fredag och frukost på hotellet, samtidigt som vi diskuterar kring dagens aktiviteter. Tunnelbana till Otaviano för att därifrån promenera till Vatikanen. En imponerande syn med Petersplatsen, Petruskyrkan och allt övrigt däromkring. Vi tog en guidad tur som tog ca 2

Leif Hallstrom
Leifh i Viva Italia
Senast aktiv - från Karlshamn, Blekinge län, Sverige
Nu är det snart dax...
söndag 13 februari 2011 - Vatican City, Vatikanstaten

På tis kl 06 börjar återfärden mot det leende landet. Snart badar man i det 30c havet igen samt att det skall bli kul att träffa lite folk jag känner där...

So much to see and so little time
lördag 18 december 2010 - Vatican City, Vatikanstaten

Idag vaknade vi upp av att solen sken ute. Underbart! Vi valde att börja med att åka till Vatikanska museét. Jag tyckte att det vr lite väl hård bevakning för ett museum men blev snabbt påmind om att jag faktiskt gick in i ett annat land så det var ju inte så underligt :) Vatikanmuseét

Jenny Jakobsson
NorrJensan i Weekend i Rom
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Giorno uno
onsdag 14 april 2010 - Vatican City, Vatikanstaten

Dag ett som sagt. Dess mål: 1. Ta oss till hotellet. 2. Strosa. 3. Äta fabulous god mat! Så blidde det: 1. Tog oss lätt till hotellet med hjälp av turistinformation vid tågstationen. Vi åkte dock taxi (i turistsnubbens kusins svarta icketaxi-bil). 2. Vi gick till Vatikanstaten och var

Båtluff Asien
onsdag 17 februari 2010 - Vatican City, Vatikanstaten

Fredag åker vi...

When the moon hits your eye like a big pizza pie. That's amore.
söndag 14 februari 2010 - Vatican City, Vatikanstaten

I fredags akte vi till Colusseum. Nar vi steg av metron snoade det. Det har inte snoat har sedan 1986, och givetvis gor det det nar vi ar har... Det toade bort efter 2 timmar och resterande dagen var fin med 10 grader. Ehm... Vi vandrade fran Collusseum genom Forum Romanum till Palatino, Piazza

Vatikanen
söndag 29 november 2009 - Vatican City, Vatikanstaten

Idag har vi varit i Vatikanstaten och irrat runt. Efter ca 90 minuters köande kom vi oss in till museerna och lite agorafobi senare tog vi oss in i Sixtinska kapellet. Förmodligen passerade vi massa kända saker på vägen, men jag var som vanligt inte nog påläst för att känna igen nåt. Inne

Elisabeth Lundell
elundell i Italien
Senast aktiv - från Rom, Lazio, Italien
Rom, Italien med Bowlarn (2014)

6 augusti 2014 - 10 augusti 2014

En lite längre weekend till Rom för att njuta av livet med Marcus "Bowlarn" Gunnarsson.

Roma: Veni Vidi Vici 2012

21 juni 2012 - 26 juni 2012

After 4 gruelling years and finally getting himself his first degree. The Great One decided to pat himself on the back for acheiving his goal by going to the only city in Europe that he hadn't visited yet that really intrigued him. To Rome he went, to walk in the steps of Julius Caesar and other famous Romans. Yet again managing to escape the Swedish Midsummer, this time to do some serious exploring of the milions... and milions of culutral stuff and churches all around the town...

Viva Italia

12 maj 2011 - 16 maj 2011

Vårens första äventyr har nyss börjat. Avresa från kalla Norden till varma SydEuropa. Tanken är att besöka en av världens mest romantiska städer och två länder på ett bräde. Med ett av länderna har Sverige inget fredsavtal, utan officiellt finns det bara ett eldupphörsavtal. Kan kanske också vara intressant att följa Tom Hanks fotsteg i Änglar och Demoner. Kanske också Lazio och arena Olympica kan få ett besök, tillsammans med Colosseum, Spanska Trappan, Sixtinska kapellet och mycket annat. Man måste naturligtvis också passa på tillfället att smaka av nationalrätten " Pizza " Hoppas att vidare info kommer efterhand. Hälsningar från oss samtliga 4.

Thailand...

15 februari 2011 - 10 mars 2011

Weekend i Rom

17 december 2010 - 19 december 2010

Nu bär det snart av på en weekendresa till Italien. Förhoppningsvis första av många weekendresor runt i Europa. Tycker det egentligen är vansinnig att flygstol tor + 2 nätter på hotell är billigare än t.ex.... En enkel flygbiljett till Arvidsjaur. ToR med X2000 till göteborg. Meeen jag kan ju inte klaga;)

Arrivederci Stoccolma

do as the romans do. :)

Eurotrip

6 juni 2006 - 25 juli 2006

Två män, en kontinent - en jäkla massa skoj.