Philadelphia

Mot New York
tisdag 24 oktober 2017 - Philadelphia County, Philadelphia, Pennsylvania, USA

Vaknar till regn och höst. Men nu kommer vi in i vår sista del av vår livs resa. Vi styr mot New York för sista dagarna och äventyr.

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Liberty Bell
lördag 17 december 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, USA

Idag så har vi varit och kollat på Liberty Bell och Philadelphia Museum of Art! Philadelphia är ett väldigt fint ställe!

Vi är i Philadelphia!
torsdag 1 december 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, USA

Vi ska nu ut i staden och se några sevärdheter här i Philadelphia! Vi tänkte åka till Franklin Institute, Liberty Bell och till Philadelphia Museum of Art.

Philadelphia
fredag 16 december 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, USA

Vi har sett lite sevärdigheter. Vi har ättit god mat. Det var en kul stad. Imorrn far vi mot Washington.

Hugo
Hugo97 i Road trip USA
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Framme i Philadelphia!
fredag 16 december 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, USA

Nu är vi framme i Philadelphia efter en 2 timmars färd i buss. Vi tänkte kolla på Philadelphias sevärdigheter som till exempel Liberty Bell och Philadelphia Museeum of Art!

Bästa av Philadelphia
fredag 16 december 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, USA

Idag har vi set lite sevärdheter i Philadelphia. Vi till exempel set Liberty Bell och Franklin Institute. Vi ska imorgon åka vidare mott Washington.

Albin
Albin02 i Road trip USA
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Precis Åkt Från New York
söndag 11 december 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, USA

Vi har precis lämnat New York och åkt en 3 timmar lång bussresa till Philadelphia! Under tiden i New York har vi besökt Manhattan, Trump Tower, Frihetsgudinan och Ground Zero! (16-12-11)

Nästa Stad
söndag 11 december 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, USA

Äntligen frame i Philadephia efter 3 timmars bussfärd. Vi ska sova på ett hotel här.

hugo97
Hugo97 i Road trip USA
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Philadelphia Stad 2
söndag 11 december 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, USA

Vi kom idag till Philadelphia efter 3 timmar buss. Vi är väntar just på vår taxi. Vi åker sedan vidare mott vårt hostel

Albin
Albin02 i Road trip USA
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Resdag
fredag 11 november 2016 - Philadelphia, Pennsylvania, USA

Ännu en dag där vi satte väckarklockan. Började packa lite medan barnen vaknade till. Sedan blev det frukost på stamstället där servitrisen pussade oss alla i tur och ordning och önskade oss en trevlig resa hem och välkomna tillbaka. Efter en dusch och packning tog vi en taxi ner till

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Aruba
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Roadtrip 'Murica

2 december 2016 - 8 februari 2017

Jag åker på en roadtrip med mina vänner: Hugo, Albin och Caspar till USA!

Roadtrip USA

2 december 2016 - 8 februari 2017

Vi tänkte vara iväg i 2 månader! Vi börjar med att flyga från Köpenhamn till New York Sedan buss till Philadelphia, Washington, Norfolk, Charlotte, Columbia, Savannah, Jacksonville, Daytona Beach, Orlando, West Palm Beach, Miami Sedan tillbaka till New York med flyg som sedan går till Köpenhamn. Vi har en budget på 240 000 KR för att vi är 4 personer. Bussresan Kostar Cirka: 44 000 KR. Flygresan Fram och Tillbaka Kostar Cirka: 11 134 KR. Flyg Från Miami till New York Kostar Cirka: 3 467 KR Boende Kostar Cirka: 12 000 KR (Hostel) Mat Och Dryck: 47 200 KR Nöje Kostar Kanske Cirka: 50 000 KR Totalt: 167 801 KR Vi har 72 199 KR kvar till annat

Road trip USA

Aruba

27 oktober 2016 - 14 november 2016

Nu är det dags för höstlov och i år går resan till Aruba.

USA Coast to coast 2016

23 juni 2016 - 13 juli 2016

STS

På äventyr i USA

7 november 2014 - 23 november 2014

Sambon ska till USA och arbeta i några månader. Jag passar självklart på att åka dit och hälsa på honom och han passar lägligt på att ta semester när jag kommer så vi kan utforska en liten del av landet tillsammans

US East Coast Roadtrip

30 april 2014 - 25 maj 2014

En roadtrip längs USAs östkust från New York till Key West

New York och Atlantic city

18 april 2014 - 2 maj 2014

Nu börjar uppstarten för nästa resa. En tripp till New York igen. Det skall bli kul att åka dit och att få fira Sandras 40-årsdag i Central Park. Vill ni hänga med mig på denna resa? Jag tror att jag kan skriva under tiden jag är där till skillnad från resan till Cuba.

USAs östkust med bil

14 juli 2014 - 4 augusti 2014

Vi flyger till New York där vi hyr bil och reser sedan vidare till: Philadelphia Baltimore Washington Altoona Algheny National Forest Buffalo Niagara Fallen Binghamton Albany Manchester Boston Providence New Haven Long Island New York Detta är den grovplanerade resan.