Lindsborg

Stora dagen.
lördag 14 oktober 2017 - Lindsborg, Kansas, USA

Vi starta morgonen med ett åskväder från helvete. Man säger att allt är större i USA och sådant väder har vi inte i Sverige. Men lagom någon timme före paradens början lätta det upp o solen kom. Huvudgatan i Lindsborg fylls med människor på stolar filtar och stående. Vi hade tur att

Svensk hyllningsfest
fredag 13 oktober 2017 - Lindsborg, Kansas, USA

Med 3 olika plan och de sista ett för 44 passagerare, va vi äntligen på plats.vi flög lågt från chicago till Witchica. Om man såg verkligen hur det ritat vägar med linjal från luften. Vi såg solen gå ner över fälten i witchica. Vårt motel Viking ägdes av 2 indier som knappt prata

Framme.
torsdag 12 oktober 2017 - Lindsborg, Kansas, USA

Efter lång resa med 3 olika plan och alla säkerhetskontroller, flyttningar med tåg på flygplatser så va vi framme i wichita.Sista flygningen i litet plan 44 passagerare , såg vi kansas från luften. Man såg verkligen hur man ritat vägar med linjal ett rutnät av vägar.Hyrbil hämtades ut

20:de dagen
fredag 24 augusti 2012 - Lindsborg, Kansas, USA

I dag gjorde jag faktiskt det jag planerat. Gav mig i väg söderut för att så småningom komma till Route 66. Blev en dag av bilåkande över prärien. Dom gillar raka vägar här, inga kurvor i onödan svänger det är det i 90 grader. Mycket nedgångna samhällen, nästan spökstäder, det

Little Sweden
torsdag 13 juli 2006 - Lindsborg, Kansas, USA

Fullfart mot Lindsborg och hoppet om Svensk mat... På vägen ser vi en massa reklam om little Sweden och texterna Välkommen och Hemslöjd, så hoppet om kokt potatis ökar och det gör förväntningarna också. Vi kommer in i den lilla byn och kör genom centrum, och det vi ser chockar oss, i

Fredrik Unkuri
unke i 21 states in 90 days
Senast aktiv - från Perstorp, Skåne län, Sverige
I'm coming home !
fredag 28 maj 2010 - Lindsborg, Kansas, USA

Bara två dagar kvar nu innan jag på börjar min resa hem!! har nu tillbringat ca 9 Månaders i USA,och det har varit väldigt intressant att vara här, har lärt mig massor och skaffat vänner och kontakter, dock har jag vell inte helt bestämt mig om jag ska tillbringa ytterliga ett år här

en månad kvar
tisdag 20 april 2010 - Lindsborg, Kansas, USA

Japp nu har jag bara en månad kvar. Har dock massor av saker att ta tag i. Har haft fullt upp den här månaden, är inne i slutspurten av skolan just nu, och har enormt mycket att plugga, sedan så har vi haft träning 2-3 gånger om dagen , 4 dagar i veckan , och utöver de så har vi även

Try again
måndag 22 mars 2010 - Lindsborg, Kansas, USA

Har varit lite smått vansinig över att dom har gjort om sidan så har försökt figurera ut hur allt fungerar, och det här blir tredje gången jag skriver dätta inlägg och förhoppningsvis är det 3 gången gillt. Är tillbaks i Lindsborg efter en vecka i LA och måste säga att det har varit

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Roadtrip västra USA

5 augusti 2012 - 7 september 2012

U.S Here I come!

19 augusti 2009 - 30 maj 2010

Liten upptäcksresa i det stora landet i Väst där det ska studeras och spela fotboll! Försöka hinna med allt mellan himmel och jord!