Long Beach

Super8
tisdag 18 september 2018 - Long Beach, Kalifornien, USA

Idag har vi fortsatt resan söder ut! Vi har kört genom Malibu och Santa Monica! På em stannade vi till vid ett Super8 hotell i Long Beach. Super8 är en hotellkedja som finns nästan i varje stad här! Prisvärt, samt att dom serverar frukost, vilket inte är vanligt här! Ofta finns det pool

Wildhogs
WildHogs i Californien 2018
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Long Beach
söndag 29 oktober 2017 - Long Beach, Kalifornien, USA

Hej boken!797 mil senare så är vi i detta nu på ett hotell i Long Beach, Los Angeles. Vi kom hit här i fredags, efter att ha spenderat 1 natt i den branddrabbade staden Ventura, några mil utanför Los Angeles. Senast jag skrev var vi i Santa Cruz, så där har hänt en del senast vi hördes

Marcus Robin
Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
kryssning❤️
söndag 6 augusti 2017 - Long Beach, Kalifornien, USA

Så var  3 nätters kryssning över! 3 fantastiska dagar med sol, god mat och dryck. Ute på djuphavsfiske i Mexico som nog är en av de bästa utflykterna . Vi fick flera stora fiskar var. Av oss 7 på båten fick Lars den största Yellow Tail Tuna på 9-10 kg. Tillagades sedan på en restaurang

Lars Näslund
Naslund24 i Carolas 50-årsresa
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
11.0
torsdag 16 februari 2017 - Long Beach, Kalifornien, USA

Sista dagen och fina trevligheter.Sista dagen och tankarna har svårt att stanna i nuet.Att veta att en flygresa tillbaka till Sverige väntar, att veta att man snart badar i kyla och mellanmjölk istället för solsken och kaffe.Konstigt nog är det skönt.Verklighet och syfte istället för

11.0 En Tisdag
onsdag 15 februari 2017 - Long Beach, Kalifornien, USA

Hur gör man en av den mest sega och långtråkigaste dagen intressant att läsa om? Man gör det inte.Man låter bli att sväva ut om det halvromantiska filosoferandet som befunnit sig i mitt medvetande.Man låter bli utläggningar om Converse, Vans och mainstream i US.Så.Ingen direkt skitdag

10.1
tisdag 14 februari 2017 - Long Beach, Kalifornien, USA

Att vakna upp utan folk omkring sig, äta sin frukost och bara chilla.What a fabulous Monday.Soffhäng, sjukt mycket reflekterande och kaffe. Ut i solen, ut till stranden och bort från Jay som kommit hem efter att ha lämnat av syskonen Österrike. Turkisk fudge och en regnbågspark senare kunde

10.0 Long Beach Monday
måndag 13 februari 2017 - Long Beach, Kalifornien, USA

Våra tjejer från Österrike.Två unga kvinnor och en månad i Kalifornien.Två unga kvinnor som hyr en bil och siktar mot San Fransisco.Två unga kvinnor från Österrike som jag spenderade tre dagar tillsammans med. Syskonparet som var ganska reserverade men då och då bröt ut i gapskratt som

9.1 Sunny Sunday the 12th
måndag 13 februari 2017 - Long Beach, Kalifornien, USA

Med svenska mått mätta har vädret varit på topp, i princip det bästa man kan önska och drömma om en dag i februari på dag nummer 12.  Blå himmel och solsken gör varenda sekund njutbar. Att promenera hela Long Beach och se den relativt fula hamnen och grådaskiga fartygen var med anda ord

9.0 Söndag
måndag 13 februari 2017 - Long Beach, Kalifornien, USA

Gårdagens roadtrip som till slut slutade på Venice Beach krävde uppoffringar som  definitivt var värt sitt syfte men som jag helst slipper göra om.Även om jag aldrig kommer att hinna vänja mig vid palmträden så har LA och allt berömt med staden blivit uttjatat. Det häftiga, det stora

8.0 11/2 burritos
lördag 11 februari 2017 - Long Beach, Kalifornien, USA

Återigen en sen kväll.Återigen en god natts sömn.Istället för att klarvaket öppna ögonen  1pm och påbörja en vridande ritual fram tills 6am vaknade jag utvilad vid 8am. Vanligtvis är det rastlösheten som tvingar upp mig från sängen trots en  smärtsamt närvarande sömnbrist. Not

Californien 2018

1 september 2018 - 22 september 2018

Vi har hyrt mc och tänker köra runt en del på USAs västkust.

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Carolas 50-årsresa

19 juli 2017 - 11 augusti 2017

Resa till San Fransisco 4 dagar bilar sedan ner till Carlsbad sen en tredagars kryssning innan resan avslutas med Las Vegas

Los Angels

4 februari 2017 - 17 februari 2017

I’m going to L.A. the 4th of February and I’ve booked 5 nights at a hostel somewhere in south LA(I think). All together I've 12 days to spend in the US and I might visit another city or try couchsurfing. My plan is to have no plans. I’m going on my own and I’ll take the days as they comes and hopefully I’ll find interesting and cool people to hang out with. I’m writing here because friends and family have asked me to keep them update so I’ll do my best!

USA tvärs över kontinenten

11 november 2016 - 27 november 2016

Min resa kommer att starta i Köpenhamn med flyg till NY. Där stannar jag i fem dagar. Tänker uppleva NY med allt vad det har att erbjuda. Därefter sätter jag mig på planet till LA. Tänker resa runt i Calafornien med fokus på LA. Planerar att stanna där i 10 dgr. Har hyrt en Mustang cabbe - allt för att ta in Calefornien på bästa sätt.

Thai Style. Same same. But different.

14 september 2015 - 25 november 2015

Vi, alltså, Maria, Johan och vår 10 månaders son Frank tänkte spendera 10 veckor i Thailand. Denna dagbok är för att kunna hålla kontakten med er hemma men även för lite tips å trix,do´s and don´ts. Välkommen med på vår resa.

USA Påsk 2.1

12 april 2014 - 26 april 2014

Kalifornien 2013

24 september 2013 - 9 oktober 2013

Rock´n Roll 2013

15 augusti 2013 - 11 september 2013

Hyrbilen är bokad i LA. Vi ska bila över till Washington. Resan kommer gå genom flera delstater och första delmålet är Phoenix, Arizona. Resan bjuder förhoppningsvis på cowboys, aliens, rock´n roll och annat däremellan.

USA

21 juni 2013 - 10 juli 2013

Upplevelse resa för 4xM.Nilsson + Dennis och familjen Olsson.