Big Sur

Highway 1
måndag 2 september 2013 - Big Sur, Kalifornien, USA

Oj vad tiden rinner iväg. Jag inser nu att jag varit här i över en månad. Jag lämnade San Francisco för ungefär en vecka sen för att åka ned mot Santa Barbara. Jag tog en taxi ifrån Hostelet jag bott på till flygplatsen där lilla jag skulle hyra en bil. När jag får veta vart min bil

Big Sur :)
torsdag 29 augusti 2013 - Big Sur, Kalifornien, USA

Då har vi lämnat San Fran och on the road again :) Vi började med att köra i en underbar miljö med massa gröna berg, skog och vatten. Det går inte riktigt att beskriva men fantastiskt vacker var det. Vårt första stopp längs kusten blev Monterey, där vi satt och åt en lunch på en mysig

Louise Eriksson
e_lollo i California, baby!! :)
Senast aktiv - från Svedala, Skåne län, Sverige
Lördag – Söndag, 2013-07-13 – 2013-07-14 – Highway 1 och resans slut
måndag 15 juli 2013 - Big Sur, Kalifornien, USA

Plötsligt så är resan över! Det har varit tre oförglömliga veckor och vi har fått upplevt några av de mest fantastiska naturupplevelser som finns på jorden samt några av de största städerna dessutom. Många minnen tar vi med oss och många fotografier har det blivit. Men allt har sitt

Dags för påfyllning (2)
tisdag 25 juni 2013 - Big Sur, Kalifornien, USA

Efter en fantastisk resa längs kusten där vi njutit av den enorma utsikten var det dags att fylla på bensin. I Big Sur klämde vi in husbilen vid en "mysig" liten bensinstation, däremot var bensinpriset inte lika mysigt. Nu fungerade inte tankmunstycket med vår bil så det var bara att

Dag 7
söndag 24 juni 2012 - Big Sur, Kalifornien, USA

Nu borjar den riktiga highway 1 ....... The Big Sur ....... Denna vag are lika fantsatisk som det sagts ......man tar emot sa mycket intryck .... Jorden har verkligen ett av sina vackraste delar har ..... En dag are for lite for 13,5 miles ... Jag trodde det skulle racka nagorlunda ..... Men icke

Svindlande höjder
söndag 8 april 2012 - Big Sur, Kalifornien, USA

Vi lämnade den stora staden mot nya äventyr, och hamnade i Carmel-by-the-sea. Underbar liten pensionärsstad och stranden var fantastisk, åtminstone om man gillar hundar. Det fanns alla sorter och så gott som alla gick lösa, jagade bollar, busade, badade eller hälsade på nya bekantskaper -

Nedre halvan av Hwy 1
lördag 10 mars 2012 - Big Sur, Kalifornien, USA

Vaknade i Big Sur, nästan storm ute och kallt men solen skiner. Stilla Havet är mäktigt långa höga vågor dånar in hela tiden. Innan vi kom hit hittade vi ingenstans att bo men just här finns 6 motel och 2 hotel alla sidan om varandra och inget mer. Undrade varför och ända förklaringen

Inger Kjelgaard
IngerKjelgaard i Indien
Senast aktiv - från 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA
Usa
tisdag 6 mars 2012 - Big Sur, Kalifornien, USA

USA - äntligen här. Efter 2 dagars kurerande ( tack Torsten för dina piller ) på lyxhotellet tog vi mod till oss och lämnade Manilla. Mellanlandade först på en ö som heter Guam sedan vidare till Honolulu. Här hade vi 6 timmars vänta. Snabbt ut och tog bussen till Waikiki beach.

Inger Kjelgaard
IngerKjelgaard i Indien
Senast aktiv - från 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA
Hearst Castle
söndag 15 januari 2012 - Big Sur, Kalifornien, USA

Halvrisig frukost på det halvrisiga hotellet, vi åkte fort vidare. Men innan vi åkte bokade vi en guidad visning på Hearst Castle som låg bara en dryg timme från vårt hotell. Innan visningen, som började strax efter tolv, hann vi med en riktig brunch, med strålande solsken, havet nedför

Angelica Abraham
Angen i California Driving
Highway 1
söndag 20 november 2011 - Big Sur, Kalifornien, USA

Efter ytterligare en pbot lämnade vi San Francisco bakom oss, för gott. Vårt första stopp av många blev vid en gubbes frukttält precis vid vägkanten. Vi körde vidare, åt jordgubbar och sjöng med till radion och precis då tittade solen fram efter några molniga dagar i SF. Glädje! Av en

Sandra Trojbom
Jersey16 i Asien
Senast aktiv - från Ko Samui, Surat Thani, Thailand
California, baby!! :)

25 augusti 2013 - 10 september 2013

Nu är vi äntligen här!! Tjhohoo!! Vi ska göra en roadtrip med våra vänner, Cissi och Krille :) Det kommer blir superroligt!!

Oscar och den Amerikanska drömmen

1 augusti 2013 - 2 november 2013

Tanken är att jag ska resa runt i USA och vara rock n roll! Som alltid!

18 dagar i Kalifornien

20 juni 2013 - 8 juli 2013

Berglund USA-tour 2013

22 juni 2013 - 15 juli 2013

Pappa Leif fyller 70 år, lillebror Mattias 40 år. Det firar vi, tillsammans med storebror Per, med en storslagen USA-resa sommaren 2013. Planen är att börja med några dagar i New York, därefter tåg med California Zephyre till San Francisco. Från SF drar vi vidare med bil till Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Los Angeles och så via Highway 1 till Big Sur och tillbaka till SF för flygresan hem.

Twenty five celebriation trip

18 juni 2012 - 8 juli 2012

New York tre dygn av upptäckter, LA 2 dygn, Highway 1... Carmel och Pebble beach, SanFransico 2 dagar, Napa - yosemite park, Deat valley - LAS Vegas, GrandCanyon - Monumentvalley Las Vegas.

Roadtrip på USA´s västkust från Seattle till San Diego

31 mars 2012 - 14 april 2012

Vi tar oss med flyg från Köpenhamn/Arlanda till Reykjavik för byte mot Seattle. Sedan med bil mot Eugene, Redwoods, San Fransisco, Los Angeles och San Diego. Från San Diego med flyg till Seattle där vi byter och flyger åter mot Reykjavik och Köpenhamn/Arlanda.

Indien

26 december 2011 - 4 april 2012

Hej kära vänner! Julafton överstökad gånger flera med nära och kära.Önskar alla ett gott slut och ett Gott Nytt År. Väskan packad och klar för att bege sig till New Dheli 26/12.Här stannar vi i 14dagar för att sedan bege oss till Thailand 9/1. Här kommer vi att vistas ca 1 månad för att sedan bege oss till Phillipinerna i tre veckor, med en avstickare till Borneo tre dagar för att hälsa på en kompis. Därefter åker vi tvärsöver till Californien i 14 dagar och lite spel i Las Vegas förstås innan vi beger oss till Mexico och Cuba. Sista målet blir Florida i 14 dagar och förhoppningsvis massor av shopping. Resan är nu slut och vi beger oss hem 4/4 och då vill vi att våren skall vara kommen himma i Malmö. Ha det riktigt gott, så ses vi i April. Kramar till er alla Inger & Pelle

California Driving

7 januari 2012 - 20 januari 2012

Los Angeles, Las Vegas, San Diego, Santa Barbara och slutligen San Fransisco inom loppet av 12 dagar! Gonna have a blast! <3

3:e resan till USA

25 september 2011 - 25 oktober 2011

Sommaren fortsätter i LA

16 augusti 2011 - 21 december 2011

Så var det dags. Väskan är packad. Och ur packad. Och ompackad. Och nedpackad igen. Svårt det där...vad behöver man egentligen för fyra månader? Kanske inte så mycket, när det är 30 grader varmt där man ska bo? "Där" är mer precist Kaliforniens Los Angeles, staden där servitrisen på hamburgehaket runt hörnet nästa dag gjort premiär på röda mattan. Samma stad som den halvvägs komna kandisen ska axla manteln som "forskare". Och just här kommer ni kunna följa henne på resans gång. Det utlovas inga vetenskapliga utlägg, obskyra diagram eller angivna konfidensintervall. Däremot lite rapportering om livet runtomkring. Först får ni följa med mig o Tobbe på roadtrip i Kalifornien, därefter startar "vardagslivet" i LA. Kul att ni vill följa med!