Schleswig

The Thirteenth Warrior
torsdag 15 augusti 2019 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Den korta semestern till norra Tyskland är nu över. Resan började som en tur för att åka och köpa alkohol till min 40årsfest men utvidgades till en resa i gamla svenskmarker som en fortsättning på vårens resa till Baltikum. Våran sista dag började men en god frukost på Schloß Gamehl

schleswig
lördag 28 maj 2011 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

110527 eftersom nätet funkade hjälpligt i leer, kollade jag vindprognoser o vid 10tiden skulle det vara 5 – 7 m/s, vid 2tiden 9 m/s, västliga vindar.... startade tidigt för att hinna in i holland innan vinden vart för stark. Kom till winschotten, gick runt där nåra timmar i väntan på

Ann Parhall
turild i vårtur 2011
Senast aktiv - från Alicante, Valencia, Spanien
Dag 19
tisdag 20 juli 2010 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Resan börjar närma sig slutet och dagens mål var att ta sig upp genom Tyskland. Det kändes bra att vara tillbaka på Autobahn, även om bilarna kör fort så är det diciplin i trafiken. Lunchstopp på en vägkrog med en extremt ren och välskött toalett, t.o.m. toa-ringen hade automatisk

Utomlands från idag.
tisdag 28 juli 2009 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Igår glömde jag tacka Nonne för hans engagemang och tankestöd när vi sökte felet i husbilen. Tack Nonne. Tisdag 28 juli startade vi från Helsingborg med färja till Helsingör. Motorvägen sydväst förbi Köpenhamn (hej Bodil) Stora Bältbron (är den verkligen nästan 2 mil?) Lilla Bält

Jan-Erik Janson
Jke i Husbilssemester 2009
Senast aktiv - från Boden, Norrbottens län, Sverige
sista inlägget...
söndag 28 juni 2009 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Im back! Strasbourg var helskönt. Det är så sorgligt att lämna klassen, ännu sorgligare efter en sån toppenvecka. Först dagen regnade det så mycket at vi var tvungna att ställa in stadsrundturen. Men efter det var det strålande sol hela tiden. Jag är den enda som inte blivit brun. Eller

3 timmar och sju minuter kvar
torsdag 18 juni 2009 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Jag har provpackat. Jag har samlat ihop grymt mycket krams under året… kommer nog behöva göra av mig med en del om jag ska klara 40 kg gränsen. Det var så deprimerande att bestämma vad som får hänga med hem och inte så jag växlade om till förberedningar för imorrn. Översätter små

250 dollarkakor
måndag 8 juni 2009 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Jag är ensam hemma… vilket är lite tråkigt, men varenda männska pluggar hårt för matteprovet imorron, så det är svårt att lyckas engagera nån för andra ideer. Men det är inte så illa. Sitter här och kollar på ben hur och mumsar morot och äpple(charlton heston är så grymt dålig

solen, allt livs skapare
tisdag 2 juni 2009 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Jag har en mördarbränna. När jag kom hem ifrån stranden idag så ville jag bara lägga mig ner på golvet och jämmra mig som ett litet barn. Vilket jag också gjorde. Tills birte kom med kylbalsam och en kall fuktig handduk. Jag älskar henne. När jag dör av cancer så kommer jag se till att

Senast aktiv - från Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland
elefantslem, finns det nåt bättre :)?
måndag 25 maj 2009 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Idag har jag suttit i solen och ätit glass hela eftermiddagen. Clara har precis kommit hem från mumbai och det var riktigt coolt att höra hur det verkligen var. Vi var ju och såg slumdog millionaire, och det var häftigt att få höra first hand experiences därifrån. Och hon träffade rent

ingen risk för vampyröverfall
fredag 15 maj 2009 - Schleswig, Schleswig-Holstein, Tyskland

Äntligen hemma… Jag trodde aldrig att idag skulle bli så ansträngande. Imorse förväntade jag mig till och med att det skulle bli rätt slappt. Det var geografidag. Vår uppgift: undersöka lekplatser i bad oldesloe. Runt halv nio kom corinna och vi gjorde lite pannkakor och spelade kort, sen

Mare Nostrum 2.0

10 augusti 2019 - 15 augusti 2019

Fortsättning på vårens resa i de gamla svenska områdena i öster. Nu bär resan av till de svenska besittningarna i söder, Wismar och Stralsund.

vårtur 2011

9 maj 2011 - 10 juni 2011

behöver komma ut och lufta mig o turild, en liten tanke om no tyskland och holland. har tänkt mig vara tillbaka till 10 juni, för vätternrundan går 12 juni, och då skulle det vara kul att cykla den motsols...

Bila i Europa

2 juli 2010 - 25 juli 2010

Med hjälp av bilen ska jag och Magnus upptäcka Europa. :)

Husbilssemester 2009

20 juli 2009 - 23 oktober 2009

Tar ut årets- och sparad semester. Tänkt att luffa runt med husbil. Först i sydsverige sedan i övriga Europa. Fara dit det verkar intressant för dagen.

Bil till Spanen och Maroco

2 juli 2004 - 7 augusti 2004

-Med Bil genom Tyskland - Holland - Luxemburg - Belgien - Fankrike - Spanien....... hem: Spanien - Andorra - Frankrike - Italien - Schweiz - Österike - Tyskland - Danmark....

ett år i tyskland

22 augusti 2008 - 30 juni 2009

11 månader i germanernas land bland korvar, lederhosen och femtielva sorters öl.