Fehmarn

Sammanfattning Slott vin och champagne
torsdag 30 augusti 2018 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Första stopp i Loiredalen blev Chinon, främst för vinets skull.Campar på andra sidan floden med slottet som utsikt, över bron och vi är i centrum.Kommer fram en lördag, mycket folk på alla uteserveringar härlig stämning.Söndag ägnade vi åt vinprovning och vininköp och besökte en

Gunilla Gustafsson
GunLei i Rosa granit och slott
I morgon rullar vi igen
söndag 17 september 2017 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Det blev en extra natt på Fehman vid Wulfener Hals. Vi inväntar lite bättre väder söder ut.Här har idag varit rena sommar värme. Tog en lång promenad , slappade , läste och hade det skönt.Åt en god middag vid Östersjöns strand. Men som alltid i Tyskland alldeles för mycket mat.Mot

GunLei i Kort Hösttripp
Hemväg
fredag 4 juli 2014 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

På hemväg gjord vi en avstickare till mysiga Moseldalen för en övernattning. Bodde på ett Gasthaus ägt av en äldre kvinna och hennes son med familj de ägde även en vingård och tillverkade eget vin.Så det blev naturligtvis några flaskor där också eftersom vinet var mycket gott. Färden

Puttgarden och hemåt
söndag 12 maj 2013 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Dags för sista stoppet i Puttgarden. Tyvärr fick vi inget rum på vårt vanliga hotell det var fullt. Bokade ett som jag alltid sagt att där skulle jag inte vilja bo. Visade sig vara ett mycket trevligt hotell med fina rum bodde på 6 våningen med underbar utsikt mot Danmark. Man ska inte döma

GunLei i Åter till Frankrike
Sista dagen i Frankrike och fest i Tyskland
fredag 10 maj 2013 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Sedan sist har vi besökt Epernay strax söder om Reims och Champagne gatan där med Endast stora champagne hus . Sen var det dags att styra norrut genom Belgien och Tyskland. Anlände Stolberg redan 14.00. Hotellet låg intill den gamla delen av staden men mycket högre upp Vägen upp dit gick

GunLei i Åter till Frankrike
14-16 okt. Hemresa
onsdag 17 oktober 2012 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

14-16 Oktober Ja vi kom iväg som beräknat på söndag fm. från Gardasjön. Vi åkte motorvägen norrut genom Brennerpasset. Eftersom det var söndag så var det bara ett fåtal långtradare ute, dessutom hade vi tur med vädret. Ni ser några fina vyer tagna inifrån husbilen när vi körde

Rolf Erlandsson
RoBM i Höstresa 2012
Senast aktiv - från Hudiksvall SV, Gävleborgs län, Sverige
Border Shop
onsdag 21 september 2011 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Ett sista stopp i Tyskland innan överfarten till Danmark - 27 lådor öl blev resultatet. Hemma i Uppsala igen kl 21, och bilen är hel, även om det gick lite tungt den sista biten.

Henrietta Gustavsson
HenriettaG i Roadtrip Frankrike
Åter till Gruner
tisdag 13 september 2011 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Bilresan genom Tyskland har flutit väldigt lugnt och utan problem inte ett enda stopp. Kom fram tidigt så beslöt att handla på Boardershop idag så det bara är att köra på båten. Som om vi inte har tillräckligt i bilen tydligen inte. Det lönar sig att återvända till samma hotell flera

GunLei i Nostalgi i Italien
Puttgarden-Lûbeck (dag3)
måndag 11 juli 2011 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Dag 3. Sovit ganska ok. det var en klar natt, men det kom en skvätt på morgonkvisten, vilket gjorde att jag drog mig ända fram till 7:30 snåret, då det slutade. Jag packade ihop och pratade en stund med de i tältet bredvid som visade sig va skåningar. De tänkte cykla hela Tysklands

Bremen-Puttgarden och hem..
fredag 15 oktober 2010 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Vi fick köra i regn i början av resan i dag men det slutade ganska snart tack och lov. Vi stannade och åt lunch på ett ställe mellan Lübeck och Puttgarden där serverades typisk tysk korv och stekt potatis och det var riktigt gott. Vi kom fram till Puttgarden i Tyskland ca 13:30. Vi handlade

Rosa granit och slott

8 augusti 2018 - 1 september 2018

Utforska nya platser i Frankrike som vi varit nyfikna på och sluta med lite bubbel om tiden tillåter

Kort Hösttripp

16 september 2017 - 30 september 2017

Längtar efter fransk mat och vin Söker inspiration till trädgården.

Vi flyr vattning och ogräsrensning

20 juni 2014 - 5 juli 2014

Lata dagar vid adriatiska havet På hemväg som vanligt hämta några lådor Naturligtvis god mat och dryck

Åter till Frankrike

30 april 2013 - 12 maj 2013

Besöka vingårdar hämta vin och äta god mat

Höstresa 2012

6 september 2012 - 22 oktober 2012

Resa genom Danmark,Tyskland, Österrike, Slovenien till Kroatien. Tillbaka genom Italien, Österrike, Tyskland och Danmak.

Roadtrip Frankrike

6 september 2011 - 21 september 2011

Jag och sambon beslöt oss för att köra genom Europa till Saint-Cyprien i Frankrike.

Cykelsemester Köpenhamn-Paris

8 juli 2011 - 26 juli 2011

Jag cyklar från Köpenhamn till Paris

Nostalgi i Italien

27 augusti 2011 - 16 september 2011

Nostalgitripp till Italien där vi petar tårna i sanden för att sedan smutta vin i Frankrike

Bilresa till Spanien 2010 (Pilar de Horadada som ligger några mil söder om Alicante)

19 september 2010 - 17 oktober 2010

Jonte och jag startar vår bilresa härifrån stan söndagen den 19 september. Vi går förstås och röstar innan vi åker. Slutmålet är till en hyrd lägenhet i Mil Palmeras nära stan Pilar de Horadada som ligger några mil söder om Alicante. Lägenheten är ca 60 kvm. Två sovrum med totalt fem bäddar. Ena sovrummet har en dubbelsäng och utgång till balkong. Det andra sovrummet har en tvåvåningssäng med bädd på 140 cm och en bädd på 90 cm. Ett kombinerat allrum o kök med med utgång till balkong i söder med fin utsikt över Medelhavet. Två badrum båda med dusch och den ena med tvättmaskin. Lägenheten har dessutom TV, DvD, micro, disk- och tvättmaskin samt A/C för både kyla o värme. Lägenheten är totalrenoverad 2007. Lägenheten ligger i en urbanización som heter Mil Palmeras, ca 65 km från Alicantes flygplats och ca 13 km söder om Torrevieja. Ca 45 minuter med bil från Murcia och ca 30 minuter från Cartagena. Stranden går parallellt med hela området. Det finns mataffär, banker,etc.

SuperDuperTour - 2010

14 juli 2010 - 8 augusti 2010

Kära läsare; Sommarfirare, familj, vänner, annat löst folk & Fredrik Schultz, fd Svensson nu har Ni väntat länge nog! Precis som tidigare år, är det nu dags för den årliga sommarresan. Vi lämnar kobbar & skär bakom oss, för att återigen botanisera bland guds vatten på sydligare breddgrader. På onsdag lämnar vi Littorins hemland för att först och främst ta oss ner till Preben Elkjaers dito. Sedan bär det av mot bronsmedaljörernas förlovade land för resans första övernattning. Vungi skall precis åka till Lignano, och i skrivande stund ligger han förmodligen och sover. Klockan är 00.35 natten till tisdag, och det åskade eventuellt nyss. Detta år ämnar vi att starta vår resa i Moseldalen & Luxemburg, för att därefter köra en veckas katamarankurs i Giens på franska rivieran. Sedan är planerna något lösare, precis som Hampus mage efter Metaltown, men allt går att lösa med Resorb och ett stort leende tack och lov :) Hoppas Ni finner stor glädje i läsningen. Trevlig sommar Nico & Filip