Binz

Tropical heat
söndag 11 augusti 2019 - Prora, Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Vår första dag på Rügen började som brukligt med frukost på hotellet vid nio. Eftersom vi anlände först vid 23 på lördagen och planerade ge oss iväg vid 10 på söndagsförmiddagen så hade vi bokat ett enklare hotell i Bergen auf Rügen. Men Gesellschathaus som det hette var helt okej

Tr
Kakihara i Mare Nostrum 2.0
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Hitlers Dröm
torsdag 5 juni 2014 - Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Efter att vi vilat ut oss rejält så drog vi iväg till ystad och loggade en geocache så att vi klarade challenge Haparanda-Ystad. Färjan över till Sassnitz gick kl13 och 4 timmar senare satte jag min fot för första gången på tysk mark. Strax söder om Sassnitz ligger Prora där Hitler

Andreas Persson
bonde456 i MC-Touring i Europa
Senast aktiv - från Kalix NO, Norrbottens län, Sverige
Första dagen i Tyskland
tisdag 24 juli 2012 - Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Upp med tuppen och intog frukosten i kön för att köra ombord på färjan. Hann precis få i oss sista biten av mackan och kaffet innan det var dags att köra ombord trots att klockan bara var 07.00. Skön tur över till Sassnitz bra väder men lite blåsigt som det syns på Elisabeth. Det är en

Tandy650 i Sommaren 2012
Prora
torsdag 28 juni 2012 - Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

I Prora blev ”Wohnmobil-Oase” vår nattplats. Anläggningen där vi står har använts för utbildning av stridsvagnsförare under 2:a världskriget och sedan av Röda Armen och öststaterna. Nu en trevlig husbils-oas. En kort cykeltur genom skogen förde oss till den gigantiska

Bilen är nu fullt lastad inför morgondagens hemresa
fredag 8 juli 2011 - Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Rugend Strandhotell är en riktig pärla. Vi sov gott till havets brus och sprang sedan på stranden. Det var en riktigt bra joggingstrand. Sen en underbar frukost på 6:e våning med utsikt över havet. Där fanns allt man kan önska sig. När vi ätit hade det tyvärr börjat regna så vi passade

Ann-Sofie Magnusson
asm i Bila i Frankrike
Senast aktiv - från Alvesta N, Kronobergs län, Sverige
Fint badhotell på Rugen
torsdag 7 juli 2011 - Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Idag har vi kört från Prag till Rugen. Vi bor på ett fint badhotell precis vid havet. Allt är bra och solen skiner fortfarande på oss. Många kramar från Fållengänget

Ann-Sofie Magnusson
asm i Bila i Frankrike
Senast aktiv - från Alvesta N, Kronobergs län, Sverige
Härliga Rügen
onsdag 29 juni 2011 - Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Flyttade oss en kort bit från Prora till Binz, en sträcka på ca 5 km. Fina ställplats mitt i Binz. Sedan gick vi till den härliga stranden och solade och badade. Kanonväder och ganska schysst badtemperatur. Badade 4 ggr. På kvällen gick vi runt i Binz och tittade på den gamla

Tandy650 i Sommaren 2011
Mot Tyskland
tisdag 28 juni 2011 - Binz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Tog färjan från Trelleborg till Sassnitz kl 07.45, Var framme i Sassnitz strax före kl 12.00. Kort färd ned till Prora på Rügen där vi ställe oss på en fin ställplats. Dock lite dyr ville ha betalt för allt. Bra väder.

Tandy650 i Sommaren 2011
Mare Nostrum 2.0

10 augusti 2019 - 15 augusti 2019

Fortsättning på vårens resa i de gamla svenska områdena i öster. Nu bär resan av till de svenska besittningarna i söder, Wismar och Stralsund.

MC-Touring i Europa

4 juni 2014 - 19 juni 2014

Resa genom många av Europas länder med mål att resa på dom roligaste vägarna som man som motorcyklist kan möta i t.ex alperna. Ett antal stopp på dom platser vi passerar och som verkar vara intressanta. 2,5 veckor är den planerade reslängden. Medresenär är Erik Johansson från Luleå.

Sommaren 2012

22 juli 2012 - 5 augusti 2012

Årets husbilssemester

Med husbil runt Östersjön -2012

24 juni 2012 - 31 juli 2012

I år är planen att åka runt Östersjön. Sverige-Tyskland-Polen-Litauen-Lettland-Estland-Sverige.

Sommaren 2011

27 juni 2011 - 13 juli 2011

Semester till Tyskland

Bila i Frankrike

25 juni 2011 - 10 juli 2011

På midsommardagen planerar vi att bila till Frankrike. Sen får vi se vad vi hittar där!