Kolmården och Norrköping

5 augusti 2020 - 7 augusti 2020

Vi åkte med tåg till Norrköping och sen vidare med buss till Vildmarkshotellet som vi skulle bo på under natten. Vårt rum var mysigt även om de tjocka gardinerna tyvärr endast dolde en utsikt mot asfalt och lite träd. Middagen var välsmakande och då speciellt efterrätten med krämig vaniljglass med kolasås, men kaffet smakade fel sorts beskt. Med frukost i våra magar och bagaget i hotellets förvaring promenerade vi 1,7 km till ingången till Kolmården. Det började med en linbanesafari där några utvalda höjdpunkter var en björn som fläkte ut sig på en klippa, sömniga lejon och nyfikna giraffer. Sedan promenerade vi runt parken i maklig takt. Det var häftigt att se alla djuren i de anpassade miljöerna. Annelie blev helt betagen av surikaterna och var nära på att adoptera en och ta med hem. Vi hade givetvis hellre sett djuren i sin naturliga miljö, men tyvärr förstör människan många av djurens hem och då är det bra att det finns djurparker som försöker rädda dessa utrotningshotade djur. Efter en dags vandring i parken tog vi bussen mot Norrköping där vi skall spendera natten innan vidare färd söderut imorgon. I hotellets entré mötes vi av en tysk filminspelningsproduktion, men de var tydligen inte där för vår skull...

1 augusti 2020 - 3 augusti 2020

Vi for till Varbergs kusthotell för ett välbehövligt break från vardagen. Solen sken ikapp med taxichauffören på resan dit och väl framme kunde vi insupa den härliga, energigivande omgivningen. Havet är verkligen något speciellt. Vi har skämt bort oss själva med med sköna, avslappnande behandlingar och njutfyllt spa med varm söt- och saltvattenspool samt torr- och ångbastu under två dagar. Middagsbuffen var något av en besvikelse medans a la carte luncherna var toppklass. Totalt sett en fantastisk helg och vi återvänder till Göteborg med ny energi.

Vi for till Varbergs kusthotell för ett välbehövligt break från vardagen. Solen sken ikapp med taxichauffören på resan dit och väl framme kunde vi insupa den härliga, energigivande omgivningen. Havet är verkligen något speciellt. Vi har skämt bort oss själva med med sköna, avslappnande behandlingar och njutfyllt spa med varm söt- och saltvattenspool samt torr- och ångbastu under två dagar. Middagsbuffen var något av en besvikelse medans a la carte luncherna var toppklass. Totalt sett en fantastisk helg och vi återvänder med ny energi.

16 december 2019 - 7 januari 2020

En familjeresa med hela familjen på Larssons bas. Några resenärer startade 16 december för att sedan mötas upp av det andra gänget ett par dagar senare.

1 augusti 2020 - 9 augusti 2020

En roadtrip med hemlig destination. Varje morgon är det frukostmöte med avslöjande av ny stad och aktivitet.

Texas

7 juli 2019 - 23 juli 2019

Var med Barnbarnen.

1 december 2020 - 13 december 2020

Nu är det så klart väldigt osäkert men jag och Linda har sedan tidigare planerat att åka till den amerikanska västkusten över jul. Här samlar jag våra resplaner.

Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.