Ko Kut District

Siam beach koh Kut
tisdag 4 februari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Sawadee kaNu har vi en dag kvar här på Siam beach Koh Kood. Det är riktigt dåligt internet här, funkar bäst i restaurangen och när man sitter och äter ska man ju inte ha mobilen... 🙄Vet inte om det är nya ägare. Det är mycket som är förbjudet med enorma summor som böter. Lite

kinder84 i Thailand 🌴
Ö3 - rutiner och njut
söndag 26 januari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Hej därhemma!Nu närmar sig vår hemresa.... Vi har två heldagar kvar och hoppas på sol, bad, massage, eldshow och god mat - Samuelsson har beställt lyxmiddag på lyxhotellet m största nuggetsen :)Senaste veckan har vi mest varit. Dock har nåt "annorlunda" gjorts i princip var dag. Jag är

Senast aktiv - från Skåne, Värmlands län, Sverige
Ö 3 - inte mycket att göra, men fullt upp :)
söndag 19 januari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Hej därhemma!Jag försöker skriva lite var dag, men e drygt på mobilen som sagt, så det blir inte dagbok nu. Vill dock förmedla vad vi gjort sen vi kom till Koh Kut i tisdags, för fem dagar sen. Känns som vi varit iväg en evighet (20 dagar) och vi har 9 kvar, alla 9 på samma ställe! Blir

Ö 2 - Koh Maak - avverkad 4-10 januari
tisdag 14 januari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Igenkända! :) Skumt att vi var här för 8 år sen och de minns en! Det ser sig väldigt likt ut nu med. Men att vara här när Bibben så nyligen gått bort känns ju otroligt märkligt, läskigt, men tacksamt. Vi lärde känna varann här 2012 och hängde ihop alla 3. Åkte på båtturer,

Båtresa
torsdag 19 december 2019 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Efter en kort men grym vistelse på kanske det bästa guest houset i Thailand sitter vi nu på båten. Har precis lämnat Koh Kut/Kood och nu är det bara sista biten kvar.

Anna Hammarin
Annahamma i Thailand julen 2019
Senast aktiv - från Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand
Khlong Chao waterfall
lördag 2 februari 2019 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Efter en morgonpromenad som avslutades i ett tropiskt regn bestämde vi oss för att hyra moped (300b 24 h) och åka till ett av vattenfallen. Det vi tänkte oss åka till beskrevs som ett litet och pittoreskt vilket stämde väl. Det var skyltat till det och det var enkelt att hitta. Beskrivningen

Siam beach resort på Ban Bang Bao Bay
torsdag 31 januari 2019 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Koh Kood visade sig vara en riktig pärla. Vi bor i en enkel bungalow med fläkt, myggnät och springor i golvet och läget slår det mesta. Tre kliv så är vi på stranden. Restaurangen som tillhör stället serverar väldigt god mat om än lite dyrare än vad vi är vana vid. De har bara små

Koh Kood
lördag 10 mars 2018 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Hej Idag är det strålande sol på koh Kood Vi kom hit i förrgår men det finns bara wifi i restaurangen och i en timme så därför har det inte skrivits något.Sista dagen på koh Chang regnade det nästan hela dagen. Men det gick bra att bada i poolen i alla fall. Både Emma och Andreas fick

kinder84 i 4 veckor i Thailand
Halvlek
tisdag 14 februari 2017 - Ko Kut, Ko Kut District, Trat, Thailand

Så har det blivit dags att lämna ö-äventyret i Thailand.Först och främst kommer vi att minnas lugnet och stillheten samt det kristallklara vattnet på Koh Kood. Behaglig temperatur (28-34 grader) soligt och ibland en behaglig vind. Solnedgångarna med en alldeles röd sol beundrade vi medan

ewaleo i Öar i Thailand och Vietnam
Cham`s House
torsdag 9 februari 2017 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Efter två veckor, som gått väldigt fort, var det dags att flytta till  Cham`s House.  Ett lite lyxigare hotell, vårt rum ligger högst upp (vån.3) med härlig utsikt över en välskött trädgård och över havet. Många trappsteg ner till stranden och restaurangen ger välbehövlig motion.

ewaleo i Öar i Thailand och Vietnam
Thailand 🌴

17 januari 2020 - 12 februari 2020

Njuter några veckor av sol, bad och god mat ❤️

Återhämtning på tre öar

30 december 2019 - 29 januari 2020

Måns och jag lämnar regn och hårda vindar för sol, värme, bad, serverad mat :) Nyår i Bangkok, hotell med pool, marknader, tempel, SkyTrain. En vecka på Koh Chang, fyra dagar på Koh Mak för att kolla statusen på paradisön sen sist (2012) och sen två veckor på Koh Kut. Måns mål är att klättra och plocka en 🥥. Mammans mål är att införskaffa sig massa sunda och kloka vanor 💪

Thailand julen 2019

14 december 2019 - 29 december 2019

Vi reser från Nong Khai i norr till Koh Mak i söder för att sedan avsluta i Bangkok.

Thailand

12 januari 2019 - 20 februari 2019

Backpacking på mitt vis

4 veckor i Thailand

26 februari 2018 - 25 mars 2018

Min sista månad som föräldraledig och Andreas första med Sigma tillbringar vi i Thailand ❤️

Öar i Thailand och Vietnam

9 januari 2017 - 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Thailand 2017

2 januari 2017 - 24 januari 2017

Åker tre underbara veckor till Thailand. Kommer vara på öarna koh Chang, koh kood och sedan koh Chang igen