Ko Samui

Sista dagen på Samui
torsdag 1 mars 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Emotionell dag 😞 Så otroligt jobbigt att säga hejdå till alla, Pon, tränarna Meechai, Dang och Bao och våra nya vänner. Ingen av oss var sugen på att åka men vi ser ändå fram emot vad Borneo kommer erbjuda 🐒🌴🕷☺️ Vi passade på att se sista tempelen som vi ville se och bada

Oljespill i havet
måndag 26 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Igår låg jag i förkylning hela dagen och är något piggare idag. Sov större delen av dagen medan David och barnen hängde med Mats och Hugo. Mamma och pappa åkte till Buddha secret garden, Lamai beach och Lamai night market. Idag efter träningen så gick vi ner på stranden och möttes av

Tatuering
lördag 24 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Ytterligare en dag med strandhäng som avslutades med att David tatuerade sig. Han gjorde en bambutatuering där tatueraren pickar med en bambupinne istället för maskin. Det tog lång tid med resultatet blev väldigt bra 👍🏻 Jag har inga tatueringar själv med David sa att det gjorde

Fishermans village Night market
fredag 23 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Barnen jag lekt med sin nya kompis Hugo hela dagen. De har dykt i poolen vid hans hotell varvat med att leka på stranden. Lyckan är total över att ha fått en kompis 😍På kvällen gick vi till favoritmarknaden som är på fredagar. Första turen för mamma och pappa och våra nya vänner

Kompis
torsdag 22 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

David och min pappa åkte på dyktur idag. Vi andra tog massage på stranden efter träningen och sen sov barnen gott. Strax efter det fick barnen äntligen en kompis, en kille på 8 år från Stockholm som de lekte med resten av dagen. Han och hans pappa följde även med till kvällens träning,

Träningsmatch
tisdag 20 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Neo och Minna har tränat Muay Thai i 2 veckor och de kör 2 timmar varje gång 6 dagar i veckan. Ägaren ville att Neo skulle gå en riktig match men det tycker ingen vi att han är mogen för än. Då fixade han en träningsmatch med en annan kille som tränar där, han har tränat i 3-4 månader

Mopedtur
onsdag 21 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Jag och David tog en mopedtur runt ön och stannade vid några tempel, ständer och utkiksplatser. Bland annat körde vi upp till mitten av ön, nästan så högt det går till Buddah Secret garden eller Magic garden som den också heter. Det är en samling av olika buddistiska figurer som alla har

Choeng Mon
måndag 19 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Efter träningen så åkte vi till Choeng Mon stranden. En otroligt fin strand utan skräp i vattnet som det tyvärr finns massor av på Chaweng. Hittills har Lamai och Choeng Mon varit de bästa stränderna, men det är bekvämt att gå till Chaweng eftersom den ligger så nära. På kvällen så

Chaweng beach
lördag 17 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Efter träningen gick vi direkt till stranden och hade en heldag 🏖 Vattnet var helt klart och hur vacker som helst ❤️Mamma och pappa tog en massage på stranden och Minna gjorde några flätor 😘På eftermiddagen så gick vi till en svenskbar och tittade på OS, damernas skidstafett och

Hinta och Hinyai
söndag 18 februari 2018 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Idag åkte vi till Lamai, en strand söder om oss. Där finns Hinta och Hinya, som betyder mormor/farmor och morfar/farfar och är stenkreationer som sägs vara avgjutningar från ett par vars båt förliste och paret drunknade och sköljdes i land och förvandlades till dessa stenar.Sen gick vi

Koh Samui - Mai Thai

19 november 2006 - 29 november 2006

Första Thairesan där vi träffade sköna familjen Olssons från Gäääävle. Resa via Bangkok.

Thailand och Malaysia 2018

30 januari 2018 - 20 mars 2018

Familjen Willman: Jessica, David, Neo 9 år och Minna 6 år (fyller 7 år under resan) ska iväg på en 7 veckor lång semester till Thailand och Malaysia :)

80dagariAsien

4 oktober 2016 - 21 december 2016

En tripp som planeras innehålla Vietnam, Kambodja, ev. Laos & Thailand

Thailands äventyr

4 juni 2016 - 29 juni 2016

Thailand med Viktoria

Here we go again

24 mars 2016 - 9 april 2016

Nu reser vi igen till vårt älsklingsland. 8 vuxna , fyra äldre fyra yngre.

Kina och sydostasien

16 februari 2016 - 19 april 2016

Semester 2016

24 februari 2016 - 16 mars 2016

Thailand med Koh Samui och Koh Phanang m.m.

Thailand igen!

30 januari 2016 - 21 februari 2016

Jag och Niels åker till Thailand för sol, bad, god mat och härliga upplevelser!