Phang Nga

Söndag, slappardag
söndag 22 mars 2020 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

HejsanIdag har vi inte gjort någonting "bara" varit hemma. Tina & jag intog var sin solsäng i skuggan. Hasse åkte ner till stranden för en promenad, lite senare tog han en tur till platsen där drivning rangen låg. Där har det förändrats mycket. Byggnationer mm.Vid lunchtid åkte vi

Thai Life
lördag 21 mars 2020 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Hej igenHär kommer dagens (21/3) rapport. Vi bestämde redan igår att vi skulle till Thai Life Beach och lämnade huset vid 9-tiden. En halvtimme senare var vi framme, vägen dit är inte rolig just nu då man håller på att bredda vägen så att det blir 4-filig väg. Det dammar ganska mycket

Solnedgång
lördag 21 mars 2020 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

HejsanRapport från gårdagen (20/3).Dagen tillbringade Hasse på golfbanan tillsammans med Håkan (en granne). Tina & jag tog det lugnt hemmavid, ja mestadels av dagen nere vid poolen och senare på eftermiddagen på vår solterass under parasollet. En riktigt skön slappardag.Solnedgångar

Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand
Dag 4
onsdag 18 mars 2020 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Hejsan alla vännerVaknade upp till ännu en varm och solig dag. Efter frukost åkte vi ner till Coconut Beach och var på plats tidigt så vi fick bra solsängar. Någon timme senare var det rätt så fullt, de flesta kommer från olika hotell till de mest populära stränderna och då blir det

Snart börjar semestern
måndag 16 mars 2020 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Dag 2 här i vårt paradis innehöll en massa måsten. Måste skaffa nytt skattemärke till vespan, måste hyra en vespa då vi är tre personer, måste ta ut pengar, måste betala räkningar, måste, måste, måste.Men så småningom kom vi ner till beachen men inte förrän vid 14-tiden, det blev

24 februari - 1 mars
måndag 2 mars 2020 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

24 februari påKaffe och en banan på altanen, sedan blev det till gröt med mango, passionsfrukt och banan, sedan lyssnade vi på bok för att sedan ta en långpromenad till Boap och Joe för att äta lite lunch, Joe mötte vi på vägen åkandes på motorcykleln, han hade en lång lista med sig

Johan
Jonmar i 50 dagar bättre än inga alls
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Sista dagen
torsdag 14 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Såå tråkigt att vi måste åka hem...men så är det nu i alla fall. Dagen tillbringades på stranden...så klart. Jag gick bort och tog en footscrub med pedikyr, så nu har jag babyfötter En sista lunch intogs på Coconut Beach och sen lapa sol ett tag till. Innan vi lämnade stranden sa vi

Thaibuffé och massage
onsdag 13 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Igår blev det thaibuffé med grannarna Håkan & Irena samt deras vänner Calle med C & Kerstin. Kvällen inleddes hos Håkan och Irena.Något senare åkte vi taxi ner och fick ett bord med allt man behöver. Sen var det bara att gå in i kylrummet, ta ett fat eller två och plocka på sig.

Slappardag
söndag 10 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Idag har vi inte gjort något särskilt, bara skrotat runt hemma. Vid lunch åkte vi ner till White Sand Beach för att äta lunch. Hasse fick in sin lunch men inte jag...det är inte deras starka sida direkt att servera rätterna något sånär synkade. När vi satt där och väntade på min mat

Thai Life
lördag 9 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Som jag skrev igår så blev det Thai Life Beach idag, en liten nätt bit att åka men det är det värt. Det är lugnt och skönt, nästan inga där. Idag var vi totalt 5st exkl personalen. Det blåser mera här uppe och vågorna går höga så det är inget badställe, iaf inte idag. Här

ThungKhamin

14 mars 2020 - 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

50 dagar bättre än inga alls

20 januari 2020 - 9 mars 2020

En snabb sväng till Thailand för att samla krafter inför sommaren 2020

Thung Khamin 2019

1 november 2019 - 14 november 2019

Höstsemester i vinterstugan

Thailand

20 februari 2019 - 7 mars 2019

Ett avbrott från vardagen och gråa vintern i Sverige. Ljus, värme och ett helt annat tempo. Sen kan vi möta våren i Sverige med ny energi😊

Thailand 2019

1 februari 2019 - 12 februari 2019

Asien 2018-2019

13 december 2018 - 14 januari 2019

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Thailand, Laos och Hong Kong

Resa 2018-2019

12 december 2018 - 6 mars 2019

Ytterligare en underbar semester i Asien, vi kommer åka med våra ryggsäckad dit näsan pekar. Besöka vår tandläkare och optiker på koh lanta samt njuta av vadandra

Charter i Thailand

23 januari 2018 - 7 februari 2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien