Bangkok

2 - 8 mars
söndag 8 mars 2020 - Bangkok, Thailand

2 marsThe same procedure as every morning, kaffe, motorsyckeln till 7-eleven för att handla ris och kyckling, hem och fixa gröt med färsk frukt, läsa tidningar, paxa solstol, promenad på stranden, bada, lyssna bok, lunch, bara, lyssna bok, duscha, vila lite och sedan in till stamrestaurangen

Johan
Jonmar i 50 dagar bättre än inga alls
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
The grande finaldag med firarmiddag med stil
söndag 19 januari 2020 - Chatuchakdistriktet, Bangkok, Thailand

Sista dagen... Som vanligt har allt gått i rasande fart, både med tid och aktiviteter. Denna sista dag åkte vi ut till Chatuchuk weekend marknad. Det är en jättemarknad med labyrinter av babiljarders små stånd med babiljarders grejer, mest kläder å krimskrams, men även skor, väskor, mat,

Slutet är här🙃
lördag 18 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Började vår sista dag med en härlig frukost på vårt härliga hotell. Plockade ihop oss och for iväg med taxi till flodbåtarna. Kändes helt fel när vi kom fram så vi gick därifrån för att söka upp hållplatsen för de båtar som går mellan de olika hållplatserna på floden. Med

Turister i Bangkok!
fredag 17 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Vaknade fredagmorgon i vårt hemska hotell efter en natt med begränsad sömn. Duschade och tvättade håret noga, kände ett behov av att skrubba av sig lukten från rummet. Åt frukost, som faktiskt inte alls var dålig, och tog oss i väg på utflykt. Tog tåget iväg till Mahanakhon skywalk

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Tidig morgon till en soft men varm dag
fredag 17 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Alla som känner mig vet att tidiga morgnar inte är det bästa jag vet och få saker kan få mig att frivilligt studsa ur sängen i ottan. Men när Bernt klockan 6 imorse petade försiktigt på mig och viskade lite romantiskt i mitt örat "Älskling, vill du följa med på FTF-jakt?", så....(För

Så kan det också bli!
torsdag 16 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Lämnade Bali med ett visst vemod efter att ha tillbringat närmare tre veckor där. Flyget gick bra, det var riktigt dålig mat men god gin och tonic (dessutom gratis, bara det Tommy Karlsson!) så det fick väl uppväga det hela😉 Landade i Bangkok nästan 40 minuter tidigt, så skönt!

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Geocaching, sol, sol, centrum, sol.
onsdag 15 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Jag och Bernt började dagen med att gå på ett geocachingevent för att hänga lite med andra nördar i Lumphini Park. Vi var inte så många, men det var trevligt ändå. Vi 2, en kille från Belgien som anordnade det hela, 3 tjecker och en holländsk kvinna. Vi stod och hängde och surrade

Bangkok!
onsdag 15 januari 2020 - Fred Bales Cafe 2, Bangkok, Thailand

Hallå i stugan!Då var det inte många timmar kvar för denna gång men vi tänkte ändå dunka in några bilder och en sista redogörelse!En sak som bör tas upp är att man i dessa länder inte längre förknippar Sverige med Zlatan som man ofta gjort tidigare. Varenda gång förr i tiden så

Rasmus Persson
kokosnytt i Grand Tea Tour
Blingblingigt födelsedagsfirande
tisdag 14 januari 2020 - Bangkok, Thailand

HiPP hiPp HurRa för Bernt, för idag är hans födelsedag!! Han fick en modest jamåhanleva-körsång till frukosten och sen var dagen igång!Under dagen hade jag&Bernt lite egentid. Vi anser oss vara "hyfsat vana" resenärer så vi skippade alla arrangerade turer och tog oss själva med

Båt, blomster och Mama Mia
måndag 13 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Dagen började med tidigt efter varierande sömn för alla i sällskapet. Ja, B vaknade tidigare än tidigast och besökte hotellets gym, jag valde att sova lite till ;)Stärkta av mastodontfrukost (tack å lov fanns kontinental sådan, inte bara den där asiatiska lunchliknande frukostbuffén) var

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
50 dagar bättre än inga alls

20 januari 2020 - 9 mars 2020

En snabb sväng till Thailand för att samla krafter inför sommaren 2020

Mother's sweet sjuttio's

11 januari 2020 - 20 januari 2020

Familjeresa till Bangkok för att fira mammas jämna födelsedag.

Asien

2 januari 2020 - 31 maj 2020

Singapore, Bali och Bangkok

25 december 2019 - 25 december 2019

Mot Asien! 191225 bär det av mot Singapore, efter det vidare till Bali för att sedan avsluta det hela i Bangkok. Landar hemma på Arlanda igen 200119, om allt går som planerat😄

Återhämtning på tre öar

30 december 2019 - 29 januari 2020

Måns och jag lämnar regn och hårda vindar för sol, värme, bad, serverad mat :) Nyår i Bangkok, hotell med pool, marknader, tempel, SkyTrain. En vecka på Koh Chang, fyra dagar på Koh Mak för att kolla statusen på paradisön sen sist (2012) och sen två veckor på Koh Kut. Måns mål är att klättra och plocka en 🥥. Mammans mål är att införskaffa sig massa sunda och kloka vanor 💪

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Thailand julen 2019

14 december 2019 - 29 december 2019

Vi reser från Nong Khai i norr till Koh Mak i söder för att sedan avsluta i Bangkok.

Grand Tea Tour

21 november 2019 - 16 januari 2020

Sri lanka och Burma... uppdatering kommer

Thailand igen då

27 oktober 2019 - 10 november 2019

Halfway around the world

6 juli 2019 - 10 augusti 2019

We´re heading as far away as we´ve ever been. Some new places to explore, some old favourites to visit. Either way, we´re travelling with an open mind and expect surprises and exciting meetings whereever we go. Eastbound - not down :)