Bangkok

The grande finaldag med firarmiddag med stil
söndag 19 januari 2020 - Chatuchakdistriktet, Bangkok, Thailand

Sista dagen... Som vanligt har allt gått i rasande fart, både med tid och aktiviteter. Denna sista dag åkte vi ut till Chatuchuk weekend marknad. Det är en jättemarknad med labyrinter av babiljarders små stånd med babiljarders grejer, mest kläder å krimskrams, men även skor, väskor, mat,

Slutet är här🙃
lördag 18 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Började vår sista dag med en härlig frukost på vårt härliga hotell. Plockade ihop oss och for iväg med taxi till flodbåtarna. Kändes helt fel när vi kom fram så vi gick därifrån för att söka upp hållplatsen för de båtar som går mellan de olika hållplatserna på floden. Med

Turister i Bangkok!
fredag 17 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Vaknade fredagmorgon i vårt hemska hotell efter en natt med begränsad sömn. Duschade och tvättade håret noga, kände ett behov av att skrubba av sig lukten från rummet. Åt frukost, som faktiskt inte alls var dålig, och tog oss i väg på utflykt. Tog tåget iväg till Mahanakhon skywalk

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Tidig morgon till en soft men varm dag
fredag 17 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Alla som känner mig vet att tidiga morgnar inte är det bästa jag vet och få saker kan få mig att frivilligt studsa ur sängen i ottan. Men när Bernt klockan 6 imorse petade försiktigt på mig och viskade lite romantiskt i mitt örat "Älskling, vill du följa med på FTF-jakt?", så....(För

Så kan det också bli!
torsdag 16 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Lämnade Bali med ett visst vemod efter att ha tillbringat närmare tre veckor där. Flyget gick bra, det var riktigt dålig mat men god gin och tonic (dessutom gratis, bara det Tommy Karlsson!) så det fick väl uppväga det hela😉 Landade i Bangkok nästan 40 minuter tidigt, så skönt!

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Geocaching, sol, sol, centrum, sol.
onsdag 15 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Jag och Bernt började dagen med att gå på ett geocachingevent för att hänga lite med andra nördar i Lumphini Park. Vi var inte så många, men det var trevligt ändå. Vi 2, en kille från Belgien som anordnade det hela, 3 tjecker och en holländsk kvinna. Vi stod och hängde och surrade

Blingblingigt födelsedagsfirande
tisdag 14 januari 2020 - Bangkok, Thailand

HiPP hiPp HurRa för Bernt, för idag är hans födelsedag!! Han fick en modest jamåhanleva-körsång till frukosten och sen var dagen igång!Under dagen hade jag&Bernt lite egentid. Vi anser oss vara "hyfsat vana" resenärer så vi skippade alla arrangerade turer och tog oss själva med

Båt, blomster och Mama Mia
måndag 13 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Dagen började med tidigt efter varierande sömn för alla i sällskapet. Ja, B vaknade tidigare än tidigast och besökte hotellets gym, jag valde att sova lite till ;)Stärkta av mastodontfrukost (tack å lov fanns kontinental sådan, inte bara den där asiatiska lunchliknande frukostbuffén) var

På väg & framme
lördag 11 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Igår var resdag. Jag tror familjen sammantaget slog nytt personligt rekord i att passera samma säkerhetskontroll flera gånger. Eller inte rekord kanske, men flera gånger blev det... planet från Umeå blev lite försenat då det behövdes av-isas innan avfärd, men vi ankom iaf till Terminal 5.

Nytt år 2020 i staden med mer folk än Sverige
onsdag 1 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Avresa Järrestad 16.35 30 dec med mamma till Ystad. Tåg till Kastrup å väldigt lång kö till "snabba"webbagagedroppen.... Måns sprang ner på toa i källaren. Å jag kände obehag så fort han inte var nära mig.....Jag fick kasta spriten då jag läst 85 istället för 150 ml.... "Mamma, har

Mize Samuelsson
Mize i Återhämtning på tre öar
Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
Mother's sweet sjuttio's

11 januari 2020 - 20 januari 2020

Familjeresa till Bangkok för att fira mammas jämna födelsedag.

Asien

2 januari 2020 - 31 maj 2020

Singapore, Bali och Bangkok

25 december 2019 - 25 december 2019

Mot Asien! 191225 bär det av mot Singapore, efter det vidare till Bali för att sedan avsluta det hela i Bangkok. Landar hemma på Arlanda igen 200119, om allt går som planerat😄

Återhämtning på tre öar

30 december 2019 - 29 januari 2020

Måns och jag lämnar regn och hårda vindar för sol, värme, bad, serverad mat :) Nyår i Bangkok, hotell med pool, marknader, tempel, SkyTrain. En vecka på Koh Chang, fyra dagar på Koh Mak för att kolla statusen på paradisön sen sist (2012) och sen två veckor på Koh Kut. Måns mål är att klättra och plocka en 🥥. Mammans mål är att införskaffa sig massa sunda och kloka vanor 💪

Thailand julen 2019

14 december 2019 - 29 december 2019

Vi reser från Nong Khai i norr till Koh Mak i söder för att sedan avsluta i Bangkok.

Thailand igen då

27 oktober 2019 - 10 november 2019

Halfway around the world

6 juli 2019 - 10 augusti 2019

We´re heading as far away as we´ve ever been. Some new places to explore, some old favourites to visit. Either way, we´re travelling with an open mind and expect surprises and exciting meetings whereever we go. Eastbound - not down :)

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!