Pemba

En dag i solen och morgonsnorkling
måndag 1 december 2014 - Pemba, Tanzania

Första hela dagen på Manta Resort var fantastisk. Maten, rummen, stranden och personalen. Personligt som vi gillar och att Johan jobbar med webben för Manta Resort och har varit här 4 ggr tidigare gör att vi har fördelar direkt... Lokala ölen Kilimanjaro är en perfekt mellanöl, drinkarna

Helena Möller
Mollersborg i Tanzania
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Midsommarväder
onsdag 6 november 2013 - Pemba, Tanzania

Nu har det varit tråkigt väder i tre dagar. I måndags var det riktigt midsommaraftonsväder. Sol, skur, sol och när man precis lagt sig i solstolarna började det regna igen. Tisdags var det regn mest hela dagen och åska på kvällen. Och idag onsdag var det regn på morgonen och sen har det

Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
Det blev en dag på stranden
söndag 3 november 2013 - Pemba, Tanzania

Vaknade tidigt! Befarade apor på taket och katter i badrummet men de var utanför och tur var väl det, annars hade nog inte Andreas vågat gå på toaletten. Gillar verkligen våra massörer. Det var riktigt skönt idag! Efter lunch provade vi att snorkla. Tyvärr var vi nog på helt fel

Kila kitu kiko sawa
lördag 2 november 2013 - Pemba, Tanzania

Vaknade tidigt imorse och fixade iordning i rummet. Packade upp väskorna och packade ner sånt vi inte kommer ha användning för här. Efter den trevliga frukosten badade vi i poolen. Kl 11:30 var det massage. Mmm vad skönt det var. 30 min Destress massage. Imorgon blir det 45 min relaxing

Co-pilote
fredag 1 november 2013 - Pemba, Tanzania

Sista dagen med Rama. Skulle inte få någon game drive idag men bästa Rama erbjöd oss en liten tur på morgonen. Fick se två lejon på nära håll. Det var parningstid men det blev ingen action så länge vi var kvar. Efter lejonen började vi ge oss av mot flygplatsen. Hade med oss picknick

Ajajaj
fredag 29 juli 2011 - Pemba, Tanzania

Hej pa er! Vi har haft nagra lata dagar pa pemba, elin har varit lite magsjuk men nu ar hon battre. sa idag akte vi minibuss norrut pa den har lilla on, och pa taket lag tva cyklar som vi hyrt. Vi akte i ca 1 h med vart nya favorit-fordon dalla dalla (lokala minibussar med massvis med folk i) och

Anna Fritzson
skabbtroll i This time for Africa
Manta Resort - paradiset
tisdag 16 november 2010 - Pemba, Tanzania

Hej igen! Efter fyra flighter, alla I yttepyttesmå plan, landande vi till slut på Pemba vid 16:30 på ondagen den 10 nov. Vi blev upphämtade av en chaufför som torrt meddelade att resan med bilen skulle ta 1,5 timme, varav de första 45 minutrarna på bra väg och de sista på dålig väg.

Sista inlagg fran Pemba.
onsdag 4 november 2009 - Pemba, Tanzania

VI HAR FATT TILLBAKA VARA PASS!!! .. sa nu kan alla andas ut. Jag kan komma hem. Idag ar sista dagen pa The Manta Resort. Sista dagen pa Pemba Island. Imon vid 8 tiden pa morgonen aker vi den hoppiga och valdigt ojamna vagen med bil till Flygplatsen. Vi kliver pa planet som tar oss till

Forsta hejda.
tisdag 3 november 2009 - Pemba, Tanzania

Nyss tog vi det forsta farvalet av tva underbara vanner. Den ena var Svensken som skulle aka hem till Sverige pa semester. Den andre var kocken Jonathan som skulle hem till sitt Sydafrika for operation och lite vila. Jag grat nar bilen rullade ivag. Det har kommer bli svart. Det ar det

En javla karleksforklaring.
söndag 1 november 2009 - Pemba, Tanzania

Jag ar hogst besviken, och da menar jag innerligt besviken pa ER! Vad ar ni for torra javlar som Aldrig skriver till mig! jag har uppemot 50 laser per inlagg och far kanske tva komentarer per inalgg om jag har tur. Ibland har jag tre komentarer men da ar det bara for att nan har rakat skicka samma

Tanzania

28 november 2014 - 10 december 2014

Min syster och hennes man gifte sig i september.. Nu åker vi med på deras bröllopsresa. Vi är 3 syskon till brudparet med respektive som åker med på denna underbara resa till Pemba Island i Tanzania.

Honeymoon

25 oktober 2013 - 12 november 2013

7 dagars safari i Tanzania och 10 dagar på paradisön Pemba Kommer bli helt underbart

This time for Africa

27 juni 2011 - 16 augusti 2011

Jag och min fina vän Elin åker på äventyr till Kenya och Tanzania. Äventyr, sol, bad, semester, sommarlov!

Afrika - Tanzania 2010

2 november 2010 - 23 november 2010

Vi bara måste tillbaka till regionen vi besökt tidigare. Dock görs denna resa mer i kärlekens tecken då det faktiskt är vår Bröllopsresa! Vi tar oss ner till Tanzania och börjar lite mjukt med 3 dagars avslappnande strandliv på kusten, norr om Dar Es Salam. Efter det bär det av mot Serengeti den här gången som vi "missade" 2008. Vi bor då på Migration Camp (http://www.elewana.com/smc/serengeti-migration-camp.html) Vi stannar i regionen en knapp vecka för att sedan ta oss till kusten igen, men då lämnar vi fastlandet och styr kosan norr om Zanzibar (som vi ju besökte 2008) till Pemba som är en ö med ett fantastiskt dykparadis - ett av de bästa längs Afrikas östkust och en av de bästa dykplatser som finns i världen. Vi kommer att bo på Manta Resort http://themantaresort.com/. Ser mycket fram emot resan!

mitt Tanzania.

8 september 2009 - 10 november 2009

Eva flyger solo. Åker till ön Pemba i norra Zanzibar. Ska hjälpa engelskalärarna på en skola i byn Makangale. Jag kommer att bo hos en lärare på skolan och standarden är enkel, dvs att det finns varken el eller rinnande vatten. Och jag är redo! Min dröm blir sann! [i]Äntligen Afrika. Resan blev inte ens närheten av vad jag tänkte mig. Den blev inte alls som det stod i papperna jag fick hem i brevlådan. Men ärligt talat spelar det ingen roll. Jag gjorde en resa som rubbade på mina gränser, som gett mig känslor jag inte trodde kunde kännas och öppnat mina ögon för sånt jag inte trodde fanns. Jag ångrar inget.[/i]

Kalabalik i Kenya och Zol i Zanzibar!

10 juni 2009 - 29 juni 2009

Rundresa i Afrika med safari i Kenya och sol och bad på Zanzibar.

Tanzania 2008

22 september 2008 - 18 oktober 2008

En klassisk Tanzania-resa med Kilimanjaro, safari och Zanzibar med dykning på programmet.

Afrika!

13 juni 2008 - 4 juli 2008

Teamresa i Tanzania! Ska bli mycket spännade! Välkommen att följa med på äventyren :)

Teamresan till Tanzania

13 juni 2008 - 3 juli 2008

Wow, nu äntligen bär det av till Tanzania, detta land som jag så länge velat åka till!! Vi är ett team på 23 stycken som ska vara där under 3 veckor. Detta är en missionsresa så vi åker dit för att uppmuntra de lokala församlingarna där och för att förmedla vår tro på Jesus. Vi kommer möta lokala fotbollslag i fotboll, lokala damlag i netboll, anordna ett läger för ungdomar, spela draman, dansa, leka, sjunga och snacka om Jesus. De kommer bli sååå roligt och nice!! =)

Into the wild!!

14 april 2008 - 23 augusti 2008

En snabbvisit i Qatar följt av exjobb på Zanzibar i 9 veckor. Safari i Sydafrika och Djungel och Amazonas äventyr i Brasilien och Venezuela. Avslutar resan med ett par dagar i New York!!!