Fadderresa Burkina Faso

lördag 21 januari 2006 - fredag 3 februari 2006

Plan Sverige har anordnat en resa till Burkina Faso för att besöka fadderbarnen vi svenskar har där

Dag 12 (sista dagen)
torsdag 2 februari 2006 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Torsdag Föregående kväll va en supermysig och lyckad kväll. Det va en avslutningsmiddag på en super duper mysig restaurang!! Superfint! God mat, jag mådde bra igen!!! Tack vare Torbjörn så kunde jag vara med under kvällen...på dagen hade ja knappt vågat äta något pga min mage..men jag

Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Dag 11
onsdag 1 februari 2006 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

onsdag Det här dygnet började inge ´på nå kul sätt.... =/ Efter den långa resan dagen innan, då jag började känna mig hängig och att en förkylning va på g, så åkte vi alla först till hotellet såklart...sen fick de som ville åka med till en restaurang och äta. Även fast det va

Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Dag 9
tisdag 31 januari 2006 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Tisdag Den här dagen började med att vi fick veta att en av medresenärerna, Sara 65 år, hade legat och varit kräksjuk hela natten och inte fått behålla något i kroppen alls. Hon va helt uttorkad så hon och hennes man Kent stannade kvar på hotellet den dagen. Vi andra skulle ut på

Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Dag 10
tisdag 31 januari 2006 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Tisdag Gruppen blev igår kväll uppdelad på två olika hotell...som ligger nära varandra, vi är nu i den näst största staden i Burkina Faso. Känns som en skitig stad och vi har blivit varnade för att det finns mycket tjyvar, så man ska hålla hårt i sin väska! Det hotell jag o mamma

Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Dag 8
söndag 29 januari 2006 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Söndag Resedag från Gaoah till Banfora. Första stoppet blev på ett litet museum där Lobi kulturen visades. Man känd eigen mycket av föremålen från de dagar då vi på riktigt besökt Lobikulturens olika byar. Under dagen stannade vi till i olika byar, vi fick bla annat se en nyligen