västafrika

söndag 22 januari 2006 - söndag 9 april 2006

Guinea, Mali, Burkina Faso, Ghana

Haha!

Haha! Jag är ledsen att behova meddela att föregaende inlägg var ett sketet aprilskämt for att fa igang er där hemma lite. Vad som istället hände i lördags och som fick var vita lilla lögn att framsta som ytterst blek i jämförelse var att var afrikanska dröm gick i uppfyllelse: att

Helkväll
lördag 1 april 2006 - Bamako, Bamako District, Mali

Tjena Vi stannade lite extra i Bamako eftersom det hände värsta roliga grejen igar. Serou, var vandrarhemsvärd, drog med oss pa konsert, nan kora-spelare fran Guinea som han inte tyckte vi fick missa. Efter spelningen tog vi en öl i baren med Serou och vem dyker da upp om inte sjalvaste

Back in Bamako
fredag 31 mars 2006 - Bamako, Bamako District, Mali

Hejsan! Vi trodde forst att vi skulle slippa alla huvudstader pa tillbakavagen, men icke, sa nu ar vi ater i Bamako och bor precis som forra gangen hos Sedou pa Auberge Lafia. Ska forsoka ta bussen till Kankan imorrnbitti. Dagarna i Bobo var trevliga och vi hangde, om an inte alltid frivilligt, med

Hej
måndag 27 mars 2006 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Snabbt och latt som en platt gick det att komma till Bobo! Star man ut med att leva pa 2 1/2 banan och nagra vattenpasar per dag klarar man det mesta. Den tolv timmar langa resan bestod av vantan, relativt effektiv korning och damm, for oh ja, nu ar vi tillbaka i dammet och hettan igen. Det visade