Sommarsemester 2020

Semester i Sverige med vår husbil Rimor Superbrig

Resdag Lidköping - Gävle
onsdag 22 juli 2020 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Vi vaknade och gick upp för att fixa frukost kring kl 9. Efter det var det dags att packa ihop alla saker inför den sista resdagen på denna tripp. Vi stannade kring 12 för en lunchpaus bestående av grillad korv och sedan utanför Västerås för en fika. Vi kom hem till Gävle kring 16 då vi

Lidköping dag 1
tisdag 21 juli 2020 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade kring 9 och åt då frukost utomhus. Vi valde en husbilsplats där det är tillåtet med markis men inte förtält, inget som gör oss något. Lukas och Jenny tog en pokenad på campingen, lite senare tog också Lukas och Elin en pokenad då det började regna lite. Jenny och Lukas tog

Resdag Grebbestad - Lidköping
måndag 20 juli 2020 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade strax efter 9 och åt frukost inne i husbilen. Jenny gick iväg till sportshopen för att lämna tillbaka en tröja som Elin köpt men som inte var något att växa i. Per tömde under tiden toalett och gråvatten och sedan gav vi oss iväg. Tyvärr blev det inget besök i grebbestad pga

Resdag Kungshamn - Grebbestad
söndag 19 juli 2020 - Grebbestad, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade ganska sent till ett regnigt väder. Vi packade ihop allla saker och gjorde oss redo för avfärd norrut mot Grebbestad och Sportshopen. Resan började på mindre vägar men vi valde sedan att köra på E6 istället för att slippa smala vägar där det är svårt att mötas. Vi stannade

Kungshamn dag 2
lördag 18 juli 2020 - Kungshamn, Västra Götalands län, Sverige

På förmiddagen tog vi det lugnt, Jenny körde ett FMTK-pass och Per tog en löprunda. Efter lunch cyklade vi in till Kungshamn och kikade runt. Vi tog en promenad på bryggan och gick hela vägen bort till Feldts brygga där vi bokade bord för middagen. Vi cyklade tillbaka på de backiga