Georgien och Armenien

söndag 13 oktober 2019 - torsdag 24 oktober 2019

Flyg till Georgien, vidare till Armenien och sen tillbaka till Georgien.

Höga berg
onsdag 23 oktober 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Ligger här i rum 105 på Hotel Sharden i centrala Tbilisi. Vi har precis kommit tillbaka från en middag på restaurang. Klockan 1 inatt, lokal tid, ska vi checka ut och 04.15 lyfter vårt plan mot Riga och därefter visare till Kastrup.Det är skittider minst sagt. Kanske lyckas vi få några

Blod och buss
söndag 20 oktober 2019 - Gudauri, Georgia, USA

Igår åkte vi buss. Vi åkte så mycket buss att det räcker och blir över för ett bra tag. De sista sex-sju milen på vägar så dåliga att vi fick lämna vår stora buss och hoppa in i minibussar. När vi äntligen var framme vid gränsen mot Georgien var lyckan fullständig. Nu var det ju

Senast aktiv - från Ljubljana, Slovenien
Sjukdom men mycket bra också
fredag 18 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Idag har Ewa varit sjuk så vi blev kvar på hotellet istället för att följa med de andra (minus Roger från Dalsland som också kände att 8 timmar på buss var att utmana ödet). Hon vaknade imorse och mådde illa och var yr, men tyckte jag kunde åka själv. Tror inte det. Hon har legat

Armeniens huvudstad
onsdag 16 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Onsdag eftermiddag i Jerevan, Armeniens huvudstad. Vi är tillbaka på vårt rum på fina Ani Plaza Hotel. Dagen har varit varm (det är runt 25 grader varmt) och vi har en guide som får en att allvarligt fundera på meningen med livet. Jerevan är en trevlig stad, här finns nytt och modernt,

Framme i Tbilisi
måndag 14 oktober 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Tåg till Kastrup, flyg till Riga och klockan blev 23 och då var det dags för nästa flyg, till Tbilisi.Landade lokal tid 03.15, passformaliteterna gick väldigt fort och smidigt, bagaget likaså, och utanför ankomsthallen stod guiden Alex och väntade på Ewa, mig och de andra som valt att