Tack för den här gången Australien
tisdag 8 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Så är vi då på väg hemåt. Vi har haft fina dagar i Sydney där vi har gått massor (20-30000 steg per dag), badat på Bondi, besökt Operahuset (många gånger), tagit färja och sett Sydney från vattnet, vandrat runt i The Rocks, gått runt vid Bangaroo Reserve, vandrat Bondi till Coogee i

On the road again
fredag 4 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Swedish version only...sorry...3 Jan On the road againNu har vi lämnat Noosa och styr kosan mot vår sista destination på den här resan, Sydney. Vi har tillbringar fem dar i Sunshine Beach i Noosa där vi hyrt ett stort hus med familjen Jansen. Vi hade en kort promenad till stranden  som var

Paradise
söndag 30 december 2018 - Noosa Shire, Queensland, Australien

En liten (ehh. Väldigt lång....) rapport från paradiset. (English version below) Vi har nu hunnit förflytta oss från Yepoon och kört ned till Gladstone där vi mötte upp familjen Jansen. Det var ett kärt och tårfyllt återseende även fast tjejerna och Marius sågs i somras och vi alla

God Jul
måndag 24 december 2018 - Yeppoon, Yeppoon, Queensland, Australien

Så har vi haft ännu en resdag. Denna gång från Airlie beach till Yepoon. En trip på 50 mil. Vi kom iväg redan kl 8 och trafiken var lugn, särskilt söderut så det flöt på bra. Vi såg hur landskapet ändrade sig längs vägen, från grönt, frodigt och fuktigt till mer av det torra

Airlie beach relaxing
lördag 22 december 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

En liten summering, då vi har softat lite. Vi har haft en resdag där vi åkte ca 50 mil från Mission Beach till Airlie Beach. Vi hade turen att under resan se ännu en kasuar. Helt plötsligt stod den bara vid vägen och poserade vid vägkanten så vi fick fina bilder. Tänk att vi skulle få se

Koalafrukost
torsdag 20 december 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Idag började vi morgonen på Hartley’s crocodile adventure med en ”Breakfast with the koalas”. Vi var tidiga men den vänliga personalen släppte in oss och vi fick snabbt slå oss ner på altanen för en kaffe. Sedan kom de in med en stadig frukost bestående av scrambled eggs, korv, bacon,

condan
Condan i The "Strawberries" down under
A hot day in the skyrail
tisdag 18 december 2018 - Kuranda, Queensland, Australien

Idag började morgonen tidigt med att vi efter frukosten åkte till Skyrail där vi hade departure 8:45. Fick vänta till ca 8:40 innan vi fick hämta våra boardingkort. Vi hade valt Diamond view som innebär att man har glasbotten i gondolen plus att man är max fem personer. Det var en del folk

Kasuar check
söndag 16 december 2018 - Palm Cove, Queensland, Australien

Both English and Swedish version and pictures will come... Also today Daniel woke up early around 3:30 so when he woke me up at 8 he had already been running and swimming. My excuse was that I was awake between 3-4 😊It was already 29C but compared to yesterday sunny and really windy. The air

Framme
lördag 15 december 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Resdagboken15 december Smidig resa med ett kort stopp i Moskva. Vi gick i princip bara av planet och genom security igen. Ett förunderligt kösystem gjorde det lite kaosartat innan vi kom ut men det gick ändå relativt snabbt. Därefter väntade 9 timmar i planet till Singapore med mycket och

Hicka vid incheck
torsdag 13 december 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

nu sitter vi på Arlanda, både vi och väskor incheckadehela vägen till Cairns. Dock tog incheckningen lite tid och till slut säger killen att systemet sa att han inte fick släppa in oss i Australien 😄 Men efter en stund kunde supervisor släppa spärren och vi kom in. Möttes vid loungen