Thailand

Backpacking på mitt vis

Mysig ö
fredag 15 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hyrde moppar under två dagar för att kunna se ön. Den är så liten så man tar sig lätt runt på mopederna. Det finns stränder lite här och där och även vägar lite här och där och ibland slutar de bara rätt som det är en bit in. Inte så bra skyltat så man lär känna ön rätt

Utflykt till Koh Kham
onsdag 13 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hade hört talas om den lilla ön Koh Kham som låg precis utanför Koh Mak. Vi letade reda på stranden där man kunde åka båt över till ön. Vi hittade ett ställe som tog 350 b inkl inträdet ( då ingick en dricka också) till ön som var 200 b. Då fick man både åka ut och hem när man

Greenview
tisdag 12 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Efter en helvetesfärd i en speedbåt från Koh Chang kom vi till Koh Mak. Väl där stod det en song thaew och väntade på oss. Vår resort låg på andra sidan ön så vi fick se en del av ön på vägen dit. Kände direkt att det kändes som mer min typ av ö. Lugn, liten och lättillgänglig.

Summering av Koh Chang
söndag 10 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

Vi valde att åka till Koh Chang då kompisar till oss skulle hit och rekommenderat ön. Det började inte så bra då ägaren/managern på Golden Sand beach resort var en dryg typ. Jag hade gjort bokningen via Agoda och enligt honom gällde inte erbjudandet de gått ut med så han krävde mer i

Cooking class hos Napalai
söndag 10 februari 2019 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Efter att ha pratat med tre svenskarna som vi mötte på båten om en Cooking class de varit på så bestämde jag mig för att prova det också. Fick få runt och leta innan jag hittade en agent som sålde just till den damen. Bokade ett empass på tre timmar för 1000b. Jag skulle bli hämtad