Till Barcelona med cykel

måndag 18 juni 2018 - söndag 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

Sista etappen innan Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Lördagen den 7/7Nästa anhalt blev Fitou där vi ville vara framme till kl 16.00 eftersom Sverige skulle spela sin match och den ville vi inte missa.Cyklingen flöt på bra och vi var framme innan incheckningstid på det lilla hotellet i Fitou. I byn Fitou bor det ca 900 invånare. Byn är från

Våra dagar i Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Barcelona 11/7 – 15/7Vår lägenhet låg perfekt mitt i centrum i den gamla stadsdelen Barri Gotic. Små smala gränder med stenhus utsmyckade med smidesräcken för balkongerna. Tvätt hängde i linor mellan husen och många flaggade med den katalanska flaggan. Första kvällen var det en stor

Senast aktiv - från Bromölla, Skåne län, Sverige
19 dagar på väg

Söndagen den 1/7Kom iväg vid 7.30 på morgonen då det var lite svalare. Perfekt temperatur att starta våra kommande110 km med.Vi följde vägvisningen från mobilen de första två kilometrarna. Vägen slutade vid en soptipp. Alltså bara att vända och börja om från början. Vi tog en annan

Senast aktiv - från Bromölla, Skåne län, Sverige
13 dagar på väg

På onsdagsmorgonen den 27/6 lämnade vi Charleoi efter frukosten. Turen startade med att vi cyklade ett par kilometer längs floden i hamnområdet. Allt verkade förfallet, rostigt och tomt och enormt smutsigt. På enstaka ställen jobbades det dock med att lasta järnskrot i mängder på pråmar.

Senast aktiv - från Bromölla, Skåne län, Sverige
9 dagar på väg
tisdag 26 juni 2018 - Charleroi, Vallonien, Belgien

Söndagen (dagen efter Sveriges trista förlust) startade vi vår färd mot Holland och det lilla samhället Beesel.Vädret var okej som cykelvägar. Inget regn, bara sidvind men lite kyligt på förmiddagen. Jättefina cykelvägar ett härligt landskap och många små mysiga byar passerades. På