Australien

söndag 29 april 2018 - lördag 19 maj 2018

Det kändes ganska jobbigt att lämna Nya Zeeland med allt underbart vi fått se där och vetskapen om att det finns mer vi vill se. Vi är ju ganska medvetna om att vi antagligen inte får en möjlighet att resa tillbaka.... Men resan är inte slut, vi byter bara destination! Australien nästa! Vi flyger till Brisbane, hyr bil och fortsätter upp till Cape Tribulation strax ovanför Cairns.

Fitzroy Island
tisdag 15 maj 2018 - Fitzroy Island, Queensland, Australien

En timme utanför Cairns ligger Fitzroy Island. På denna ö har vi tillbringat våra tre sista dagar i Australien. Vi kom hit med solen och åkte tillbaks med regnet. Men med ca 24-26 grader har vi inte behövt frysa. Vi gick upp tidigt i onsdags och gjorde en vandring upp till öns topp samt till

Cape Tribulation
måndag 14 maj 2018 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Mer regnskog, vi är några mil norr om Cairns, faktiskt så långt upp man kan komma utan fyrhjulsdrift. Boende på Wildwood i fint hus med regnskog runt omkring. En plats där man helt förlitar sig på solceller och regnvatten. Detta är en fruktfarm och ägarna förser oss med de mest

Regnskog

Våra boende överträffar varandra! Det är inte lätt att sitta hemma och boka och hitta det perfekta. Denna gång blev det en riktig fullträff!Ett ”treehouse” med uteplats över regnskogen. Fullt utrustat med allt man kan önska, inklusive ett spa-bad med utsikt mot regnskogen. Här fanns

Kängurus
måndag 7 maj 2018 - Cape Hillsborough, Queensland, Australien

Tre nätter på en underbar campingplats i en liten hytt med havsutsikt. Här handlar livet om att fånga stunden. Vi vandrade kortare sträckor i området, var och fikade på ett av de finaste fiken (...och vi har varit på många). Detta hette The Old Station Teahouse. Där blev det kaffe och

Rockhampton
fredag 4 maj 2018 - Rockhampton, Queensland, Australien

Några dagar i Rockhampton och möte med Johanna. Så roligt att träffas och få se universitetet och kängurus som sprang runt alldeles intill. Vi har hunnit med några biffar åxå - Rockhampton är ju berömt för sina biffar, Ett besök på Botanic garden som var en mysig park. Nu ska vi