Spanien med Camino

onsdag 4 april 2018 - torsdag 31 maj 2018

Vi återvänder till Spanien med målet att gå de 80 milen från Saint Jean Pied de Port till Santiago eller Finisterre. Om det blir så återstår att se, det finns andra saker att göra i regionen om vi kommer på andra tankar.

Två avslutningsveckor på en lång resa
söndag 27 maj 2018 - San Sebastián, Baskien, Spanien

Över 6 månaders resande är inne på sina sista dagar. Drygt två veckor fanns kvar efter avslutad Camino. Många fortsätter från Santiago till havet, Fisterra och/eller Muxía. Vi kände oss klara med gåendet, men tog bussen ut och någon dag senare befann vi oss på gående fot igen, men med

Målgång
tisdag 15 maj 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Dag 27 La Faba - Triacastela 26 km 6 timmar 10 min 2018-05-09 (650,4/138,4 km 146t30)Morgonens 500 höjdmeter går galant, en underbar vandring medan solen stiger över bergen och på ca 1.15 når vi O’Cebreiro. Sedan ska det vara utför står det, men det stämmer inte riktigt, först tar vi

CatrinJ i Spanien med Camino
Vi anar mållinjen, men skyndar långsamt
tisdag 8 maj 2018 - La Faba, Kastilien och León, Spanien

Vilodag 2 León 2018-05-02Vi tycker att de misshandlade fötterna ska må bra av en vilodag, även om vi egentligen inte känner något behov av en extra dag i en stad. En sevärdhet trycker vi in och katedralen är klart sevärd, med sin rena gotiska arkitektur, 1800 m2 och en audioguide som

Tre veckor på väg
tisdag 1 maj 2018 - León, Kastilien och León, Spanien

Vilodag 1 Burgos 2018-04-24Vilodagen börjar som den ska, med sovmorgon. Annars är det 6.30 som gäller och då är vi oftast ganska sent iväg från härbärgena jämfört med övriga.Dagen ger tid till reflexion. När jag ombetts ange orsaken till att jag går Caminon har jag kryssar

Två veckor på Caminon
måndag 23 april 2018 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

Dag 1 Saint Jean Pied de Port - Orisson 8 km, 2 timmar 2018-04-11Första dagen tar oss en procent av vägen till Santiago, då vi väljer att dela den långa inledningsetappen i två. Det är på sätt och vis trist att vara framme klockan 10 på förmiddagen, men med tanke på att det regnar