Resan 2018

tisdag 2 januari 2018 - torsdag 8 mars 2018 Resan 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

Sandön
tisdag 16 januari 2018 - Fraser Island, Queensland, Australien

Nu har vi varit på en tvådagars tour på Frazer Island. Det är en ö där all botten är sand- världens största. Sötvattensjöar, regnskog och 7 mile stranden. Otroligt vackert !! Härliga vatten , dingos och turer i regnskogen.

Roadtrip till Airlie beach
tisdag 9 januari 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Nu har vi hämtat vår hyrbil och kört ned till Airlie beach, 63 mil. En fin tur- det är så fina vyer och väldig grönskaEtt stopp på Billabong park för att se när de matade krokodilerna. Vi såg kängurur och koala och en hel del andra djur oxå.

Stora Barriärrevet
måndag 8 januari 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Två båtturer till  barriärrevet och Green Island, och Mcalmays Cay.Fantastisk snorkling med wet suits eftersom det är mycket stingers och jellyfish som är farliga .

Regnskog och wallabin

En dag med guidad tur i regnskogen, båttur på Raintree river och ett möte med wallabin. En släkting till kängurun. Vi såg tom en krokodil i vassen på floden.

Cairns
torsdag 4 januari 2018 - Cairns City, Queensland, Australien

Nu har vi kommit fram till hotellet i Cairns och allt har gått bra. Först flyg Stockholm -Köpenhamn , därifrån till Singapore 11 timmar och sedan vidare till Cairns 6,5 timme. Vi var ganska trötta när vi kom fram. Hotellet känns bra, fina och rena rum och trevlig personal. 🌝