Chase the sun 2017

onsdag 27 september 2017 - söndag 8 oktober 2017 Chase the sun 2017

Cykelresa i Italien med Cykeltours.

Panoramavägen
torsdag 5 oktober 2017 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Torsdag.Idag körde vi panoramavägen, en av mina absoluta favoritvägar någonsin. Körde via Gradara dit och fikade där först. Blev glass och cola. Sen vidare mot panorama. Utsikterna längs panoramavägen är helt amazing. Man har havsutsikt åt ett håll och grönt landskap/en dal åt det

San Marino!
onsdag 4 oktober 2017 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Onsdag 4e oktober. Idag var det då dags för San Marino för fjärde gången. På omslagsbilden är det mitten puckeln. Det är den där backen som i mitt huvud är ett jävla berg som aldrig tar slut. Men det gör den ju. Och den är bra mycket lättare än vad jag fått för mig, även om den

Riolo terme till Riccione
tisdag 3 oktober 2017 - Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Tisdag.Idag var det då dags för transferdag. Cirkus 10 mil cykling. Förutom någon liten knix för att ta sig ur Riccione så var turen platt. Körde med en mellangrupp igen, platten går ändå rätt bra nu. Men jädrans vilken fart det var i perioder. Glad att jag hann med dom andra. Jag drog

Cykeldag 3
måndag 2 oktober 2017 - Riolo Terme, Emilia-Romagna, Italien

Måndag. Dag tre spenderade jag med en lättare grupp. Det var alldeles lagomt. Kunde ta i lite i backen med vetskapen att jag kommer ta mig upp ändå. Backen var väl sisådär 4,5 km med behaglig lutning. På slutet av rundan var det återigen dags för den där 2.5 kilometersbacken som jag

Passo Sambuca
söndag 1 oktober 2017 - Riolo Terme, Emilia-Romagna, Italien

Söndag.Har fått höra några gånger nu att det är dags att prova en mellangrupp istället för lättaste som jag hittills kört med. Efter lite överläggning med Saja kom vi igår fram till att vi testar. "Går det så går det annars går jag" var mottot så vi hakade på 7 karlar i mellan.