Finns dem så finns dem i Finspång
torsdag 20 juli 2017 - Finspång, Östergötlands län, Sverige

Resan gör sig påmind med en lätt pulserande värk i vaderna, och gårdagen med en smak av hallon och lakrits, när vi ska ta oss ner till frukosten efter en sista natt på hotell De Geer i Finspång. Nu ska man snart sätta sig på gumpen igen. Den vill inte det! En lagom etapp på 12 mil

En sista Cola i Stora Sundby
torsdag 20 juli 2017 - Sundby, Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Nu sitter vi här, på samma hak där vi stannade första gången på vår utresa, i Stora Sundby, och dricker en Cola Zero. Vi kan konstatera att Sveriges landsvägar kantas och/eller fylls av:- Efterlämningar, ibland i form av en McDonaldsmugg, ibland i form av en hällristning- Stora hus- Små

Äntligen hemma i Köping
torsdag 20 juli 2017 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Båda hemma och välbehållna efter en episk resa. 43 timmar i sadeln på en vecka. Lite drygt en heltidstjänst alltså. 868km cyklade. Känns helt rätt. Tack för oss! Klart slut.

Vimmerby revansch
tisdag 18 juli 2017 - Vimmerby, Kalmar län, Sverige

Åter på torget i Vimmerby. Solen skiner på oss än! Hunnit med ett stop och en fika i random kohage på vägen. Nu blir det lunch och sedan vidare!

En stuga i Åtvidaberg
tisdag 18 juli 2017 - Åtvidaberg, Östergötlands län, Sverige

Hej och hå,det blev en rejäl sittning idag. 7 timmar och 15 minuter aktiv rulltid i sadeln. Oskarshamn - Åtvidaberg. Sedan 07:00 imorse har vi varit i farten och sitter nu nersjunkna i varsin stol i en liten stuga på Åtvidabergs camping med dörren öppen för att få överblick över

Nu startar återtåget
måndag 17 juli 2017 - Byxelkrok, Kalmar län, Sverige

Vi tog ett snabbt beslut och packade sakerna för avfärd för att hinna med sena färgan över till Oskarshamn. På så vis skapp vi supertidig morgon imorgon, det är ju semester trotts allt! Sitter nu och avnjuter en pripps blå på hamnkrogen i väntan på färgan.

En öl i väntan på färja till Byxelkrok
fredag 14 juli 2017 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Det blev sju snabba mil här på morgonen. Lite stressade över att komma fram till Oskarshamn. Vägarna har vart allt annat än pålitliga hittills på resan. Men idag var det riktigt trevliga förhållanden. Snabba fina asfaltsvägar över Astrid Lindgren-landskap. Kom fram 11:00. Sjukt

På färgan
fredag 14 juli 2017 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Cyklarna fastspända. Öland, nu kommer vi!

Äntligen framme
fredag 14 juli 2017 - Köpingsvik, Kalmar län, Sverige

Med rumpor röda som jultomten hoppar vi av sadeln för ett tag...

Ett soligt uppvaknande
torsdag 13 juli 2017 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

07:30 och strålande sol. En kopp kaffe och sedan vidare!