Dit hjulen rullar 2017

onsdag 12 juli 2017 - torsdag 20 juli 2017 Dit hjulen rullar 2017

Ett äventyr

Finns dem så finns dem i Finspång
torsdag 20 juli 2017 - Finspång, Östergötlands län, Sverige

Resan gör sig påmind med en lätt pulserande värk i vaderna, och gårdagen med en smak av hallon och lakrits, när vi ska ta oss ner till frukosten efter en sista natt på hotell De Geer i Finspång. Nu ska man snart sätta sig på gumpen igen. Den vill inte det! En lagom etapp på 12 mil

En sista Cola i Stora Sundby
torsdag 20 juli 2017 - Sundby, Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Nu sitter vi här, på samma hak där vi stannade första gången på vår utresa, i Stora Sundby, och dricker en Cola Zero. Vi kan konstatera att Sveriges landsvägar kantas och/eller fylls av:- Efterlämningar, ibland i form av en McDonaldsmugg, ibland i form av en hällristning- Stora hus- Små

Äntligen hemma i Köping
torsdag 20 juli 2017 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Båda hemma och välbehållna efter en episk resa. 43 timmar i sadeln på en vecka. Lite drygt en heltidstjänst alltså. 868km cyklade. Känns helt rätt. Tack för oss! Klart slut.

Vimmerby revansch
tisdag 18 juli 2017 - Vimmerby, Kalmar län, Sverige

Åter på torget i Vimmerby. Solen skiner på oss än! Hunnit med ett stop och en fika i random kohage på vägen. Nu blir det lunch och sedan vidare!

En stuga i Åtvidaberg
tisdag 18 juli 2017 - Åtvidaberg, Östergötlands län, Sverige

Hej och hå,det blev en rejäl sittning idag. 7 timmar och 15 minuter aktiv rulltid i sadeln. Oskarshamn - Åtvidaberg. Sedan 07:00 imorse har vi varit i farten och sitter nu nersjunkna i varsin stol i en liten stuga på Åtvidabergs camping med dörren öppen för att få överblick över