Husbil 2017 del 1

måndag 26 juni 2017 - torsdag 6 juli 2017

En första längre tripp under sommaren 2017

Hela vägen hem

Vi vaknade till ännu en blåsig men fin dag. Dealen med Lukas när vi stannade en till natt på campingen var att åka hela vägen hem, så vi gjorde oss redo för hemfärd. Frukosten intogs ute och sedan packade vi ihop. Vi lämnade en trevlig camping med fräscha servicebyggnader.Vi tog en

Soligt men blåsigt lidköping
måndag 3 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade till en klarblå himmel men tyvärr fortsatt ganska blåsigt. Vi försökte äta frukost ute men gav ganska snabbt upp pga blåsten. Under frukosten funderade vi på hur vi skulle fortsätta resan och till slut bestämde vi oss för att stanna en natt till. Per kollade med receptionen

Blåsigt Lidköping
söndag 2 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade i skaplig tid och tog det lugnt på morgonen. Tyvärr var gårdagens sol borta och istället var himlen täckt med moln och en frisk vind blåste. Vi åt frukost och sedan sprang per iväg en kort löparrunda. Hans träning fortsatte sedan i utegymmet tillsammans med barnen medan Jenny

Soligt och skönt vid Vänern
lördag 1 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade strax efter kl 8 och det såg ut att bli en fin dag. Frukosten intogs ute vilket vi inte varit bortskämda med att kunna göra. Jenny gick iväg till Ica för att handla medan per försökte förstå campingens diskmaskin vilket han till slut lyckades med. De vuxna gjorde sig sedan redo

GeKås och Lidköping
fredag 30 juni 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade efter en natt med mycket blåst. Frukosten åts inne i bilen och sedan förberedde vi oss för att göra ytterligare ett besök på GeKås. Det regnade lite på vägen så paraplyerna åkte fram, men blåsten vände ut och in på dem så vi fick packa ner dem igen. Vi gick sedan in på