inka mm.

Drömresa

Sista dagen
onsdag 5 juli 2017 - Panama City, Panama

Så var vi framme vid sista dagen på denna underbara resa i syd/central Amerika.Dagen ängnades åt lite shopping vid Albrook och hit var det supersmidigt att åka tunnelbana.Albrook är ett gigantiskt shoppingcenterEfter shoppingturen blev det hotellpoolen.Ikväll hade vi bokat att gå på en

Mot Contadora.
onsdag 28 juni 2017 - Panama City, Panama

Väckning 05:20Upp och checka ut. Tyvärr öppnar frukosten inte förrän 06:30 vilket vi inte hinner med då vi skall vara vid Trump Tower då. (Sofies favorit president 😀)Båten avgår enligt tidtabell 07:30 och det bär av mot ön Contadora.  Jag somnar på en av sofforna och efter ca 45

Mot Panama
måndag 26 juni 2017 - Panama City, Panama

Då var det dags att säga på återseende till fantastiska Peru.Upp kl 8:30 packa allt och ner till frukosten.Taxi kommer kl 10:00 för skjuts till flyget mot Lima där vi skall byta plan vidare mot Panama.Det första vi slås av då vi landar vid ca 20- tiden är att värmen är tryckande även

Dagen innan resa till Panama
söndag 25 juni 2017 - Cuzco, Peru

Söndag.Upp och käka frukost vid kl 9Idag tänker vi besöka Coca museet som inte ligger allt för långt från vårat hotell.Sofie kollar i våran guidebok efter adressen som i vanlig ordning inte stämmer med verkligheten. Det löser sig efter vi frågat några personer. Vi cruisar runt på

Dagen efter Inkaleden
fredag 23 juni 2017 - Cuzco, Peru

Uppvaknande i en skön Säng känns oerhört skönt efter 3 nätter i tält.Vi är lite stela i benen och ryggen men ändå inte så farligt som vi trodde att det skulle vara.Ner till frukosten i ilfart då vi är superhungriga då vi inte hann med någon middag igår.Idag skall vi ut och kolla på