Kryssning
måndag 10 juli 2017 - Hạ Long Bay, Quang Ninh, Vietnam

Nu är vi i Ha Long bay på kryssning . Dagen har hittils bland annat innefattat lite kajakpaddling för två av tre

Långa promenader runt i Hanoi
söndag 9 juli 2017 - Hanoi, Vietnam

Vi har nu varit ett dygn i Hanoi. Vi har promenerat  flera mil känns det som i fötterna. Hanoi känns mer som en blandning mellan Asien och Sydeuropa. Inte alls som Bangkoks skyskrapor och highways. Varje gata i stan jag lite av sin specialitet här i gamla stan där vi bor . Vår gata verkar ha

Nu flyger vi mot Hanoi
fredag 7 juli 2017 - Da Nang, Vietnam

sitter på flygplatsen i Da Nang nu lämnar vi mysiga Hoi An och fortsätter mot nya äventyrkommer att sakna vårt lilla mysiga homestay boende här.

20 år sedan
onsdag 5 juli 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

vi blev herr och fru Söderström värt att fira!!

Utflyktsdag
söndag 2 juli 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Imorse blev vi hämtade redan vid 8 och sedan bar det av till marknaden för att guidas runt bland kryddor , grönsaker fisk och skaldjur. Sedan blev det båt längs floden till en mindre biflod där vi klättrade över till små vietnamesiska runda båtar för att paddlas till resans mål vår

Lata dagar Cua Dai Beach
lördag 1 juli 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Vi har haft mkt lata dagar vid stranden. Ett dopp, läsa i solstolen, slumra en stund, äta lite och ta en promenad längs stranden så har dagarna flutit på. Det är vad vi kallar semester!!!På kvällen har det blivit besök i gamla stan för middag heller bara kvar här på Cua Dai och ätit

Hoi An
måndag 26 juni 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Resan mellan Nha Trang och Danang gick bra även om den var rätt lång, men fördel att åka på natten är att man kan sova en del av tiden. Och en magisk syn att se soluppgången över risfälten fr tågfönstretHoi An är en mysig stad och vi bor vid en väldigt fin strand så här får bli

På resande fot igen
lördag 24 juni 2017 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Nu sitter vi på tågstationen i Nha Trang och väntar på 0320 tåget till Danang för att sedan åka vidare mot Hoi An där vi tänkte stanna ett tag.Vi har bara sovit någon timme. Men vi har haft härligt lata dagar på stranden i Nha Trang så vi är ändå ganska utvilade vår snälla värd

Igår var det resdag
fredag 23 juni 2017 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Nu har vi sovit första natten i Nha Trang. Vi åkte tidigt igår morse fr Ho Chi Minh 0600 gick tåget .och till skillnad fr SJ gick tågetvar mkt fräschare än vi väntat oss på tåget, nästan  bättre än sträckan Borås - VäxjöFullt av personal som delade ut vatten, filtar, ett ständigt

Sista dagen i Ho Chi Minh
onsdag 21 juni 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Idag har vi tagit det ganska lugnt sov lite längre och började dagen med mat på ett litet väldigt enkelt matställe. Men så gott vi betalade ca 55 kr för tre vatten och fyra rätter!! BilligtSedan var vi i ett tempel,sedan blev det ett shopping tempel😀 Därefter upp till ett utsikts plats