Nya Zeeland och söderhavsöar

söndag 23 april 2017 - torsdag 11 maj 2017 Nya Zeeland och söderhavsöar

24/4 - 30/4 Auckland Nya Zeeland 30/4 - 4/5 Fiji 4/5 - 6/5 Samoa 6/5 - 9/5 Tonga

Ö-utflykt
tisdag 9 maj 2017 - Tonga

Sista dagen i söderhavet åkte vi med en liten båt till ön Pangaimoto utanför Nuko' alofa. Vi solade, badade och slappade under palmerna. Ikväll flyg till Auckland och i morgon hemåt via Singapore.

Utflykt på Tonga
söndag 7 maj 2017 - Nukualofa, Tongatapu, Tonga

Den 6:e maj var en lååång resdag som inte finns så mycket att berättsa om. Efter uppstigning 4.30 kom vi fram till Tonga vid 16-tiden. Idag har vi åkt på sightseeingtur på Tonga. Vi hsr sett kungagravar, Captain Cooks ilandstigningsplats, naturliga broar skapade av havet, höga klippor och

Cavepots och sköldpaddor
fredag 5 maj 2017 - Samoa

Andra dagen på Samoa letade vi upp en lokalbuss som vi åkte med till Cavepots i Lufi lufi. Det var en buss utan fönster och nör man slulle gå av drog man i ett snöre i taket. Den stannade så fort någon passagerre vinkade vid vägkanten. Cavepots var grottor med sötvatten som man kunde

Två dagar på Samoa
torsdag 4 maj 2017 - Samoa

Frida och jag flög från Fiji tidigt på morgonen, 7.00 till Samoa. Där tog vi en taxi till sportcentrumet där de andra redan var. Det blev en sprintorientering i skog och området runt sportcentrumet. Därefter åkte vi med minibussar till södra sidan av Samoa där vi orienterade en gång

Snorkelutflykt Castaway island

Denna dag blev det ännu mer snorkling. Vi åkte katamaran färja i 2 timmar till Castaway island där vi fick använda resortens restaurang, pool, snorkelutrustning mm. Det var massor av vackra fiskar och koraller i det varma vattnet. Det blev snorkling med tröja på pga solsveda på ryggen