Dit och tillbaka igen

onsdag 29 mars 2017 - lördag 3 juni 2017

Vi var där palmerna bor 🌴

Nu börjar det dra ihop sig för hemfärd. Vi har varit här i Rio i tre dagar och påvägen hit besökte vi Iguazufallen samt Sydamerikas största fågelpark (Parque das Aves) De två dagarna mellan Argentina och Brasilien var hektiska med två flygningar och mellanlandningar. Men helt klart värt

Och så kom hösten
fredag 19 maj 2017 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Vi kom till Chile in search of sol och bad och playa. Vi hittade till underbara Arica. Det var äntligen en stad, en gågata, enkel väg till mataffären. På hostel jardin del sol hade vi (hyfsat) varm dusch och gasspis. Varje dag gick vi den lilla biten till stranden och lapade sol. Från Arica

Och så kom hösten
fredag 19 maj 2017 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Chile har potential! ☀ 💦 🗻 🌴
måndag 8 maj 2017 - Arica, Región de Arica y Parinacota, Chile

Två dagar i rad satt vi på en buss. Vi åt ett mål mat om dagen och blev av med all vår medtagna picknickfrukt i olika vägkontroller. Vi levde på kakor, vitt bröd och vatten. Livet var tufft där ett tag men igår stannade bussen, vi klev av. Tog vår packning på ryggen och klev över

In the dark Streets of Puno
fredag 5 maj 2017 - Puno, Puno, Peru

Puno, Puno, vilken stad! Hit kom vi utan förväntningar.Efter 6h i buss med en kulissartad utsikt kom vi hit. Berg, byar, vulkaner och alpackor i alla dess färger passerade utanför fönstret. Precis när vi kom fram till stan bredde Sydamerikas största sjö, samt världens  högst belägna