På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

tisdag 21 februari 2017 - lördag 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

El Nido, Palawan, Filippinerna
tisdag 21 mars 2017 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

El Nido17-21/3 Efter dryga 4 h med minibuss, inklusive ett byte då det ösregnade kom vi fram till El Nido. Vi hade bokat boende för 2 nätter på morgonen samma dag så att vi skulle slippa leta när vi kom fram. Vårt boende Ricgem Place låg ca 5 min promenad från huvudgatan och stranden. El

Port Barton, Palawan, Filippinerna
fredag 17 mars 2017 - Port Barton, San Vicente, MIMAROPA, Filippinerna

Port Barton15-17/3 Efter den underjordiska turen och när molnen började dra in över Sabang, lämnade vi denna by och åkte med minibuss i ca 3,5 h till Port Barton. Vägen från huvudvägen från norr till söder på ön Palawan till Port Barton har många turister tyckt varit för farlig så

Puerto Princesa och Sabang, ön Palawan, Filippinerna

Puerto Princesa och Sabang, ön Palawan, Filippinerna13-15/3 Puerto Princesa, 13-14/3Kl 01.05 på natten den 18 mars avgick vårt flyg från Saigon till Manilla, en flygresa på ca 3 h. På Manilla flygplasts möttes vi av alla olika typer av amerikanska snabbmatskedjor, allt från hamburgare,

Från norr till sönder i Vietnam
tisdag 14 mars 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

24/2 – 13/3 Vi ankom till Hanoi i norra Vietnam på morgonen den 24 februari och lämnade Ho Chi Minh City tidigt på natten den 13 mars. Det blev en snabb resa från norra till södra Vietnam på knappt 18 dagar. Efter vi hade bokat resan fick vi reda på att man bara fick stanna i Vietnam i 15

Ho Chi Minh City (Saigon)
måndag 13 mars 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

9-13 marsVi lämnade Mui Ne på eftermiddagen den 9:e mars och tog ytterligare en sovbuss till Ho Chi Minh. Bussturen skulle ta 4,5 h men det slutade med att det tog ca 6 h. Vilgot måste ha varit trött för han sov hela resan och sedan hela natten. Sander spelade Ipad nästan hela resan men