Sydamerika

tisdag 31 januari 2017 - torsdag 16 mars 2017

La Paz
måndag 13 mars 2017 - La Paz, Bolivia

Bussresan hit tog inte tolv timmar utan nio, så vi kom till La Paz klockan halv sex i går morse. Vi tog en taxi till hotellet och checkade in och stöp i säng till klockan nio. Efter att ha levt under mycket primitva former under två nätter och tre dagar var det härligt att ställa sig i

Tre dagars tripp
fredag 10 mars 2017 - Uyuni, Bolivia

Vilket äventyr! I onsdags klockan elva bar det av, först till en tågkyrkogård sen 50-talet. Därefter blev det saltöknen, lika stor som Skåne. Vackraste tiden att komma hit är så här års, då det är regnperiod. Det låg ett tunnt lager vatten över saltet och solen lyste från en blå

Två dagars resande
onsdag 8 mars 2017 - Uyuni, Uyuni, Bolivia

I går blev vi upphämtade på hotellet vid sjutiden, körda till bussen som tog oss vidare mot  Bolivia och La Paz. Att ta sig ut ur Peru tog sin lilla tid, vi stod i kö i nästan två timmar för att få vår stämpel i passet. Vi fick gå över gränsen och få en ny stämpel i Bolivia, det

Utflykt på Titicacasjön
söndag 5 mars 2017 - Amantaní, Puno, Peru

I går klockan åtta blev vi hämtade på hotellet och körda till hamnen, där vi gick ombord på en båt. Den påminde om en buss, med ganska bekväma säten. 30 minuters färd ut till Uros, de flytande vassöarna. Vi besökte en familj på deras ö och de berättade om hur öarna skapades.

Heldag i Puno
lördag 4 mars 2017 - Puno, Puno, Peru

I dag har vi inte gjort så mycket, tog en promenad ner till Titicacasjön. Knappt två kilometer. Vi är trötta av höjden vi vistas på, efter en vecka ska man ha vant sig. Puno ligger 3 860 meter, Titicacasjön är världens högst belägna farbara sjö. I morgon åker vi ut på sjön för en