sydamerika

Sista kontinenten

Silver och myntslagning
torsdag 5 januari 2017 - Potosí, Bolivia

Idag kunde vi åkt på en utflykt till en silverarmband här i Potosi, men vi valde att ta en lugn morgon istället. Gick ut och gick i en och en halv timme i avgasångorna. Börjar verkligen förstå munmaskerna som många asiater använder. Vid 12 var vi tillbaka på hotellet för att möta upp

Uyuni till Potosi
onsdag 4 januari 2017 - Potosí, Bolivia

Resdag igen. Nu mot Marcos hemstad Potosi. Mår mycket bättre. Allt känns som vanligt igen. Vägen idag var upp och ner och kringelikrokig. Det spelades en del spel på bussen idag - exploding kittens, hjärter och 10 000. Lite svårt då vi måste hålla i grejerna i kurvorna. Idag var det min

Saltöken
tisdag 3 januari 2017 - Uyuni, Bolivia

Känner mig lite bättre idag. Har fått upp mig frukost som vanligt i alla fall. Idag bär det av på en tur till saltöknen som ligger strax utanför Uyuni. Det är om jag förstått det rätt den största saltöknen i Världen. Många fantastiskt fina bilder är tagna just här. På väg dit

Från La Paz till Uyuni
måndag 2 januari 2017 - Uyuni, Bolivia

Resdagboken.  Natten till idag var en enda lång pina av diarréer och illamående. Som tur var ställande det av vid 7.30 tiden och efter 3 tabletterl Dimor. Ingen frukost för mig. Bussresan spenderade jag längst fram sovandes mestadels av tiden. Pytsade i mig små klunkar avslagen cola zero.

Senast aktiv - från Potosi, Uyuni, Bolivia
Lite grann så här från ovan
söndag 1 januari 2017 - La Paz, Bolivia

Har idag sett staden från ovan i ett flygande fläng. De har byggt linbanorna över staden så man kan ta sig runt. Smart då La Paz har höjdskillnad på 700 meter. Dessutom är det ett bra sätt för oss turister att få en överblick över staden. Linbanorna är precis som dem man ser i