Ecuador, Galapagos, Peru o Bolivia

lördag 22 oktober 2016 - onsdag 16 november 2016 Ecuador, Galapagos, Peru o Bolivia

Resegruppen från Contour Air med ett gäng landsköldpaddor på Galapagos!

Snorkling vid Kickers Rock
söndag 30 oktober 2016 - Galápagosöarna, Ecuador

När bussen hämtade oss så var målet ett dykcentrum nära hamnen. Vi fick prova ut cyklop, snorkel, simfötter och en våtdräkt för dagens utflykt. Vi tog den korta promenaden ner till hamnen och fick vänta några minuter  innan katamaranen hämtade upp oss och vi kunde påbörja båtresan.

På indianmarknad
lördag 29 oktober 2016 - Quito, Pichincha, Ecuador

Att vakna tidigt på Sheraton kan sina fördelar när det finns ett välutrustat gym och bastu m.m. Att hinna bli hungrig till den fantastiska frukostbuffe'n som väntar är ju också positivt. När bussen sedan hämtar upp och intressanta besöksmål väntar så känner man sig bortskämd. Höga

Från Banos till Amazonas
onsdag 26 oktober 2016 - Amazonas, Pastaza, Ecuador

Att vakna tidigt kan ha sina fördelar! Eftersom jag missat de varma källorna kvällen innan pga att de stängde redan 21.00. Så fanns det möjlighet att starta dagen med ett bad istället då badet öppnade 05.00. Badmössa var tydligen obligatorium och med inträde och hyra av badmössa fick

Från Quito till Banos
måndag 24 oktober 2016 - Baños, Azuay, Ecuador

Dags att lämna Quito för tre dygn och först förflytta oss söderut mot staden Banos. Dagens första stopp var nationalparken som ligger vid foten av Qotopax, i Ecuadors högsta aktiva vulkan.Vi gjorde en vandring runt en sjö och den relativt höga höjden gjorde den drygt 4 km långa