Costa Rica 2916

onsdag 23 mars 2016 - torsdag 7 april 2016

Flodtur med Diego på Penas Blanca river vid La Fortuna
lördag 26 mars 2016 - Ljungby, Kronobergs län, Sverige

Startade vid 08.00 tiden som vanligt, fast vi vaknar ju vid 04.00 - 05.00 varje morgon. Inga problem att sova trots värme. Är väl ca 30-32 grader på dagarna och 20-22 på nätterna. Dåligt med sol och tur är väl det. Utflykten var ihop med ett par från California, hon var lärare och han

Avresa till La Fortuna och San Bosco Hotell
fredag 25 mars 2016 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Avresa från San José vid 07.45 med minibuss. Lite skumpiga vägar men trevligt ändå, passerade fotbollsstadion som var jättefin. Kom fram till La Fortuna vid 13.00 tiden och då blev det dopp i poolen, och sedan ut att äta riktigt gott och prisvärt. Trevligt rum och trevligt folk, fast lite

Första dagen
torsdag 24 mars 2016 - Ljungby, Kronobergs län, Sverige

Vaknade i San José och åkte direkt till Poas Vulcan med ett gäng från San Fransisco, Los Angeles, Paris, Honduras m fl. Det var på nästan 3 000 meters höjd och jättevarmt, när vi skulle se ned på kratern var det endast under några sekunder som det var bra sikt. Därefter gick vi i

Poas Vulcano
torsdag 24 mars 2016 - San José, San Pedro, Costa Rica

Utflykt till Poas Vulcano,med buss ca 1 timmes resa dit, jättelång kö för att komma in. Vi var uppe på ca 2800 m höjd, och det var ändå jättevarmt. Tyvärr visade sig den stora kratern bara under en jättekort tid, men det var mäktigt. Gick sedan en 2 km runda för att komma tillbaka till

Avresa Kastrup mot Costa Rica
onsdag 23 mars 2016 - Ljungby, Kronobergs län, Sverige

Åkte 08.10 från Kastrup, planet var jättefint men trängre än ett Europaplan, Anders fick stå och sträcka på sig i personalen utrymme och t o m visa ärret på ryggen. Gick ganska bra, vi for först till Oslo och sedan till New York, där vi väntade i ca 3 timmar. All kontroll gick bra.