Indonesien hösten 2016

fredag 21 oktober 2016 - torsdag 10 november 2016

Även för årets andra resa är resmålet Indonesien. Återigen en ny plats, Alor som är en ö och som ligger mellan Bali och Papua. Det är en stor ö, nästan 90 km x 27 km. Här väntar 11 dagars dykning innan vi åker till Bali där vi stannar i 2 dagar innan hemresan startar. På vägen hem stannar vi i Abu Dhabi för att gå på Ferrari World, ett nytt nöjesfält för oss, så att vi kan åka lite berg och dalbanor igen :-)

Resans avslutande del
onsdag 9 november 2016 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Efter en kväll på Bali med efterföljande "shoppingtur" dagen efter åkte vi sent på kvällen till flygplatsen för vidare färd till nästa stopp, Abu Dhabi. Drygt 9 timmar till Doha, vi flög faktiskt över Abu Dhabi, därefter ca 35 minuter och vi var framme. Tog en taxi till hotellet, en

Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
En kort sammanfattning om dykningen
lördag 5 november 2016 - Unnamed Road, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Nu har vi dykt klart för den här gången; Jari passerade 1.000 dyk och Eva-Helen 800 dyk.Mycket fina orörda rev och färgstarkt, mycket roliga saker att se och hammarhaj hade vi turen att se två dyk.Nu är vi på väg tillbaka till Bali där vi ska tillbringa en natt och en dag, därefter

Oj oj oj
fredag 28 oktober 2016 - Unnamed Road, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Nu har vi varit här i 5 dagar. Vi har ytterligare 6 dykdagar kvar.Än så länge har det varit typisk tropisk dykning, revdyk med sköldpaddor, muränor och diverse fiskar samt "muckdiving" (dykning på mörk sandbotten där man kan hitta mycket konstiga djur). Under de närmaste dagarna ska vi

Halvvägs framme
lördag 22 oktober 2016 - Denpasar City, Bali, Indonesien

Sitter nu på ett hotell på Bali. Vi anlände hit för en timme sedan och ska tillbaka till flygplatsen redan om en timme.Vi har duschat av oss "resdammet" och har nu 3 flighter framför oss innan vi slutligen anländer till Alor imorgon eftermiddag lokal tid.Vi får se när vi kan göra nästa

Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Nu är vi på väg igen !!!!
fredag 21 oktober 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Det är inte ofta vi åker iväg på våra resor på kvällen, det brukar vara okristligt tidigt mitt i natten eller tidig morgon; nu går planet till Doha 18.05 så vi hann jobba fram till lunch, inte fel att kunna avrunda eventuellt lösa bollar.....Sitter nu i loungen och tar ett glas rött