Borneo, Brunei och Filippinerna november 2015

söndag 1 november 2015 - onsdag 25 november 2015

Flyger till Kuala Lampor på Malaysiska fastlandet och flyger till Malaysiska Borneo och via Brunei vidare till Filippinerna. Detta med Rosa Bussarna.

Borneo, Brunei, Filippinerna 5
onsdag 25 november 2015 - Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige

Hej igen! Flyget från Manilla började med att allt skulle röntgas innan vi ens fick gå in i byggnaden. Extra säkerhet för att Obama m. fl. skulle komma några dagar senare sas det. Hur som gick det smidigt allt och vi landade på ön Mindoro (guldgruvsön) på San Jose-flygplatsen, ganska

Borneo, Brunei, Filippinerna 4
lördag 14 november 2015 - Bandar Seri Begawan, Brunei-Muara District, Brunei

Hej! För att komma till Brunei fick vi först åka båt i 3 timmar till en ö där allt var skattefritt, ön tillhör Malaysia. Därifrån for vi med en annan båt i 1,5 tim för att komma till Brunei. Denna förflyttning tog alltså hela dagen. Brunei har 420 tusen inv. I huvudstaden bor ca

Borneo, Brunei, Filippinerna 3
torsdag 12 november 2015 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Hej! Nu har vi hunnit med att vandra i Kinabalus nationalpark med dess botaniska trädgård. Där finns många endemiska växter liksom medicinalväxter som t.ex. 'kinin' växten mot malaria. Intressant område. Vidare till staden Kota Kinabalu, en större stad på ca 500 000 inv. En stor

Borneo, Brunei, Filippinerna 2
lördag 7 november 2015 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Hej! Då har vi flugit till Borneo, Sandakan i norr. En mycket grön ö med mycket palmoljeträdsodlingar, detta under kontroll enl vår guide. Bodde en natt på en lyxigt hotell med pool som vi testade. Sedan for vi lite söderut till djungeln. Där bodde vi på en Lodge mitt i skogen. På vägen

Borneo, Brunei, Filippinerna 1

"Flighten till Amsterdam har fått ny starttid" fick vi höra i högtalarna. I stället för 17.40 skulle vi flyga 21! Jaha, då skulle vi garanterat missa planet til Kuala Lumpur. Dessbättre fick vi starta bara en dryg timme försenade. Med språng tog vi oss till planet till Kuala Lumpur. Det