Allt har ett slut
söndag 1 maj 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Allt har ett slut och nu har den här resan nått sitt slut. När Ebba och jag gav oss iväg för 8 månader sedan så bestämde vi att vi skulle överraska vår familj och våra vänner med vår hemkomst. 19 januari bokade vi våra hembiljetter så det har varit kämpigt att undanhålla detta för

Den thailändska kulturen
söndag 24 april 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Ja då var vi här igen, söndag. Den här veckan blev det 10 pass och kroppen börjar faktiskt kännas mycket starkare och uthålligare. Roligt att man börjar känna förbättring så nu hoppas vi att det fortsätter så. Denna veckan har det kommit mycket nytt folk vilket alltid är kul, det är

Songkran Festival & besökt barnhem
söndag 17 april 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Söndag igen, veckorna går fort när man har roligt! Började veckan med fyra pass på två dagar sedan blev det vilodagar onsdag och torsdag eftersom det var Songkran Festival (thailändskt nyår). Det är en stor högtid här som alla firar genom att ha vattenkrig i hela stan. Vattnet ska

Khao Lak - Rawai Muay Thai
söndag 10 april 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Nu är det en vecka sen vi åkte med bussen från Phuket till Khao Lak. Campet vi bor på heter Rawai Muay Thai och ligger lite utanför Khao Lak centrum. När vi kom fram så checkade vi in i vårt fräscha rum och gick en sväng på området. Här finns en pool, en restaurang, en reception, ett

Thailand - Phuket, Koh Lanta, Phi Phi Island
lördag 2 april 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu har vi varit i Thailand i två veckor och vi har hunnit med en hel del och det har hänt väldigt mycket. Vi tog oss till Kuala Lumpurs flygplats med god marginal och inväntade flyget. Då det inte fanns mycket att välja på i matväg ute vid vår gate så bestämde vi oss för att handla

Kuala Lumpur

Framme vid sista dagen i Kuala Lumpur och Malaysia. Vår sista vecka börjar med att jag hittade min tidigare Swedbank kollega Berith på en gata på Langkawi. Det var så himla roligt att träffa henne igen och vi båda skrattade verkligen åt hur liten världen är. Vi stod och pratade en liten

Livet på Langkawi
söndag 6 mars 2016 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Vår andra vecka på Langkawi har vi nu bakom oss. Vi började veckan med att byta boende, vi gick 200 meter längre ner på gatan och checkade in på Melati Hotel. Ett mindre hotell utan pool men fräschare rum och för halva priset. Dagarna rullar för det mesta på i samma takt med sol och bad

Penang & Langkawi
söndag 28 februari 2016 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Då var man helt plötsligt i Malaysia, första stoppet blev ön Penang. Vi lämnade Auckland och mellanlandade i Melbourne några timmar innan nästa plan lyfte mot Kuala Lumpur. När vi lämnade flygplatsen lagom trötta och sega fick vi hoppa på ett buss som skulle ta oss till den stora

Världens vackraste land
tisdag 16 februari 2016 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

8/2 klev vi återigen på Kiwi-bussen och åkte mot Lake Tekapo. På vägen stannade vi vid den blåaste sjön jag någonsin sett, anledningen till att vattnet var så blått är för att när glaciären smälter tar det rinnande vattnet med sig småstenar som smulas sönder och ger vattnet sin

Queenstown
söndag 7 februari 2016 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

4/2 rullade vi äntligen mot Queenstown. Enda sedan Auckland har vi pratat om hur kul det ska bli att komma dit eftersom alla har sagt att det är bästa stoppet på hela resan. Första stannade vi på ett ställe där några skulle hoppa bungyjump men vi nöjde oss med att titta på. När vi klev