Moldavien, Transnistrien och Transsylvanien, september 2015

Med Iventus

Moldavien, Rumänien 3
onsdag 23 september 2015 - Bukarest, Rumänien

Hej! Oj det blev länge sedan förra brevet. Dagarna är ganska intensiva. Vi kommer oftast inte fram till hotellet förrän lagom till middagen på kvällen. Ja hur som helst, har vi hunnit att se många fina byar och städer så vår syn på Rumänien har ändrats radikalt. Nu har vi inte sett

Moldavien, Rumänien 2
torsdag 17 september 2015 - Târgu Mureș, Mureș, Rumänien

Hej! Har nu tagit oss över Karpaterna. Det var mäktiga berg. Vid ett ställe hade de byggt en väg genom berget för att lättare kunna köra genom. Det var en mäktig klyfta. Några små försäljningsbodar finns där. Sune köpte ett par tofflor i skinn som var pälsfodrade så nu skall han

Moldavien, Rumänien 1
måndag 14 september 2015 - Chişinau, Moldavien

Hej igen! Så är vi då i Moldavien. Landet ha 3 miljoner invånare varav 400 000 bor i huvudstaden Chisinau. Här var det demonstrationer i söndags med över 100 000 personer, det är 25% av staden folkmängd. Protesterna är mot regeringen och presidenten som inte motsvarat folkets

Moldavien, Rumänien 0
torsdag 10 september 2015 - Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige

Så har då resväskorna kommit fram och väntar på att packas. I morgon, fredag, bär det av med SJ till Stockholm där vi tillbringar dagen och natten. På lördag skall vi ansluta till vår reseledare och grupp på Arlanda för att flyga till Moldaviens huvudstad Chisinau. Moldavien, med ca 3,5