Canada/alaska

söndag 5 juli 2015 - måndag 27 juli 2015

Vi börjar i Toronto med Niagara fallen. Sen åker vi tåg mellan Tåoronto och Vancover med några dagars stopp i klippiga bergen. Från Vancover tar vi oss till Ancjhorage, Alaska för att ta oss ut till en loge för anat skåda björnar. Sen far vi hem via Seattle och Frankfurt.

Slutet
torsdag 20 augusti 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu stänger jag detta äventyr MVH/Bengt

Seattle
fredag 24 juli 2015 - Seattle, USA

Resan från Anchorage till Seattle tog 3 timmar. Vi checkade in på hotell Maxwell tog en promenad på stan och avslutade med middag på en Mexikansk restaurang. 25 juli sovmorgon sen gick vi ner till poolen och badade därefter gick vi till ett science center och besökte ett fjärills hus och

Brooks lodge
onsdag 22 juli 2015 - Anchorage, Alaska, USA

19 juli. Idag var det en resdag. Lämnade hotellet i Vancouver 11.00 med taxi till flygplatsen. Planet till Anchorage tog drygt 3 timmar och vi fick vrida tillbaka klockan en gång till, nu 10 timmar efter Sverige. När vi landat tog vi en taxi till vårt hotell. Efter en stunds vila tog vi en

Resdag
onsdag 22 juli 2015 - Anchorage, Alaska, USA

22 juli. idag regnar det för första gången på resan men vi går ändå upp till fallen för att få en sista titt på björnarna. Inte så många ute idag i regnvädret men en och annan lax fångar dom galant. När vi går därifrån får vi se en liten björnunge ensam utan sin mamma och

Vanouver
lördag 18 juli 2015 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Igår åkte vi hop-on/hop-off buss runt stan och hoppade av i Waterfront där vi gick omkring och hamnade på en bar i det fina vädret, ca 30 grader varmt och solsken. Nästa stopp var China Town där vi lunchade. Sen promenerade vi hem och passerade arenan där bröderna Sedin spelar hockey på