MC till Tyskland

onsdag 13 maj 2015 - söndag 17 maj 2015

Jag, Pelle, Robban skall ta en MC tur ner till Tyskland och möta upp Pelles kamrat Ad från Holländ. Vi startar den 13/5 från Stockholm och tänker köra ner till Göteborg där vi tar färjan över till Kiel,

Dag 4
lördag 16 maj 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag är man lite trött efter att vi festat i Kiel så det blir en tur till Ubåts museet och slå ihjäl några timmar innan båten går tillbaks till Göteborg kl 18:45

AWG i MC till Tyskland
Dag 3
fredag 15 maj 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vaknade upp vid kl8 och startade med en god hotellfrukost. Dagen startades lite disigt men sedan kom solen som valde att lysa hela dagen riktigt skön körning på små mysiga vägar. Vi stannade och tankade efter nån timme där det var en brun labrador som ville leka med oss en stund. Resan

AWG i MC till Tyskland
Dag 2
torsdag 14 maj 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Efter båresan framme i Kiel där vädret är disigt men inget regn. Ad mötte upp oss vid färjeläget och efter lite surr startade vi våran färd längs Kielkanalen mot Brunsbuttel där inloppet ligger med en gigantisk sluss för stora skepp. Här intogs en lunch bestående av Schnitzel

AWG i MC till Tyskland
Dag 1
onsdag 13 maj 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Mötte upp Pelle vid OK-Macken i Västberga. Vädret är blåsigt och lite blött. Pelle är redan nu grisig i fejjan då han kör med öppen hjälm. Första paus vid Nyköpings bro för ett kopp kaffe och värma fingrarna. Nästa Paus Mantorp där vi även mötte upp Robban. Pelles hoj ville

En dag kvar till avfärd
tisdag 12 maj 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Imorgon bär det av mot Göteborg. Vi möts upp kl 09:00 på OK i Västberga. Väderprognosen ser inte allt för bra ut men vi håller tummarna att det inte regnar så mycket.