Lykien, Turkiet - april 2015

lördag 4 april 2015 - lördag 11 april 2015

Rundtur i "Alexander den stores fotspår" kallas turen med TSS.

Lykien2
lördag 11 april 2015 - Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige

Hej igen! Då har vi varit i den antika staden Efesos, nära turistorten Kuşadası, där vi bodde i två nätter. Artemistemplet i har vi också sett och besökt. Idag återstår endast mindre ruiner. Vi har lämnat det fantastiskt fina kustområdet och begett oss upp i bergen och in i landet. Vi

Lykien1
måndag 6 april 2015 - Antalya, Manavgat, Turkiet

Hej! Bussen tog oss en bit västerut första natten som blev ca 2 timmars sömn. Det gick utmärkt att gå upp 7 på söndagen och hålla sig vaken hela fm ... Vi var till Demre och tittade på St Nickolaus kyrka där han varit biskop och verkat. Död och begraven där fast italienarna kom och tog

Lykien0
lördag 4 april 2015 - Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige

Hej! Vi har nu varit hemma en månad efter vår härliga skidvecka i Fassadalen, Italien och härlig boende i Moena. Och nu är det dags för en trip utanför Sverige igen. Denna gång till Turkiet och den del som kallas Lykien på sydkusten.