Höstresa till Lappland

fredag 29 augusti 2014 - tisdag 9 september 2014

En dröm om att få se fjällen i höstens guldfärger har gett denna resa. Nu lär det fortfarande vara grönt och grant, men det är säker fint ändå! Bilder utlovas.

Söderut
söndag 7 september 2014 - Jokkmokk NO, Norrbottens län, Sverige

Jag vaknade i morse till ljudet av dammsugare. Det var B-E som var uppe och städade och donade på ett sätt som gjorde mig rent andfådd. Jag dukade fram frukost och packade och sedan körde jag packningarna till bilen. Vi var bjudna på 93-årskalas till halv ett och jag var lite orolig för om

En turistisk dag mellan Björkliden ochj Riksgränsen
lördag 6 september 2014 - Arvidsjaur NV, Norrbottens län, Sverige

Idag har vi tagit det lite lugnt och hållit oss någorlunda samlade på ert enda ställe. Jag trodde inte jag skulle kunna röra mig idag efter gårdagens strapatser, men ack vad jag bedrog mig. Pigg så som en liten mört statt jag upp i morse och sedan gjorde vi det som syns på bilderna denna

Till Abiskojaure
fredag 5 september 2014 - Kiruna V, Norrbottens län, Sverige

Idag skulle den alltså bli av. Vandringen ner till Abiskojaurestugorna där jag jobbade som stugvärd 1970, för ett helt yrkesliv sedan. Vi tittade oroligt mot himlen men det såg rätt bra ut. Lite sol sken emellan de grå molnskyarna och lite duggregn strilade ner då och då så vi packade

Aldrig mera fjällvandring
fredag 5 september 2014 - Arvidsjaur NV, Norrbottens län, Sverige

Så känns det just nu, när jag sitter här med värkande vadmuskler och kämpar mot viljan att gå och lägga mig redan halv åtta. Jag sov inget vidare i natt. Sovsäcken var bökig att vända sig i och dragkedjan så kort att jag fick utöva rena akrobatiken för att ta mig i och ur den.

Längre upp ändå!
onsdag 3 september 2014 - Arvidsjaur NV, Norrbottens län, Sverige

I morse hörde vi på radion om hur en 66-årig, dement och förvirrad man försvunnit från sitt boende i Svappavaara och eftersöktes av polis och militär. Jag tänkte ett tag gå in på Facebook och skriva att det inte är jag, men insåg att man kanske inte kan skämta om riktigt allt. I