Karins semester

söndag 17 augusti 2014 - onsdag 27 augusti 2014

10 dagars rundtur på Färöarna

Sö sliding kjub
måndag 25 augusti 2014 - Saltangará, Eysturoy, Färöarna

Nu börjar det dra ihop sig till hemresa. Men först ska vi till Gjogv och titta på klippformationer... ;) Sedan sist så har vi lämnat Torshavn och varit två dagar i Klaksvik, som är Färöarna näst största stad. Där tog vi färjan över till Kalsoy och tog en liten två timmars vandring

Sommarnatt...
fredag 22 augusti 2014 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Senast jag skrev så satt vi på färjan till Suđuroy där vi stannade i två nätter. Hotellet var kanske inte det bästa (påminde om ett sunkigt småstadshotell, vilket det ju faktiskt är) men tydligen det enda på ön. Förutom oss så verkade det bo en hel del telereparatörer som väl på

Gasa genom turbulensen
tisdag 19 augusti 2014 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Så kan man nog sammafatta det vi upplevt av Färöarna än så länge. Det började i samband med inflygningen då kaptenen berättade att det skulle vara lite turbulens framöver, men han skulle köra lite snabbare igenom det så det skulle vara kortvarigt. Det var landningen. Jag har sällan