En promenad i Spanien, 2014

måndag 25 augusti 2014 - onsdag 1 oktober 2014

En vandring från St Jean Pied de Port i Frankrike upp på Pyrinéerna mot Santiago de Compostela. Hur långt vi kommer står skrivet någonstans ...

Avslutad promenad
torsdag 2 oktober 2014 - Mölnlycke, Västra Götalands län, Sverige

Hej! Tackar! Vi mår väldigt bra efter alla dessa mil och ibland vedermödor men fötterna har inte tagit mer stryk än dagarna i mitten av färden gav. Alla tår är helt oskadda! Jo vi tycker nog också att det är otroligt att vi lyckades. När vi ser tillbaka så känns det som väldigt

Promenad9
lördag 27 september 2014 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Hej! Nu har vi gjort det! Efter 803 km nådde vi så Santiago de Compostela och katedralen. Vi har kämpat oss över det sista berget som var tufft men ändå inte så hårt som över Pyrenéerna. Vi var då uppe till den gamla kyrkan i O'Cebreiro från 800-talet. Hela den lilla byn var så fin. Vi

Promenad8
söndag 21 september 2014 - Vega de Valcarce, Kastilien och León, Spanien

Hej! Då har vi betat av några fler km. Vi har passerat det andra av de tre berg som vi måste över. Det var inte så tufft som över Pyrenéerna men räckte till ändå. Vi märker nu stor skillnad på morgnarna att det blir inte ljust förrän fram emot 7.30-8. Lite beror väl också på att

Promenad7
tisdag 16 september 2014 - León, Kastilien och León, Spanien

Hej! Efter en dags vila var fötterna ganska gåvilliga igen. Tog oss till Sahagún med 2500 inv! Där blev det vila från 12.30 och det var nog bra att inte fresta fötterna mer än de 22,5 km vi gick den dagen. Sune gick ut på em o handlade lite bröd, yoghurt o frukt att ha till frukost. Ibland

Promenad6
fredag 12 september 2014 - Calzadilla de la Cueza, Kastilien och León, Spanien

Hej! Ja nu har vi avverkat halva vägen närmare 400 km. Lite svårt att förstå när vi tittar på kartan för det har ju blivit en "bit". Det som plågar de flesta är förstås de värkande fötter som alla verkar drabbas av utom Sune som endast har en envis blåsa han håller i chack med