Tågluff 2014

lördag 12 juli 2014 - tisdag 29 juli 2014

Familjen Thorén är tillbaka igen, denna gång med ännu en tågluff!

Dagarna i Slovenien
söndag 27 juli 2014 - Logatec, Slovenien

Nu är vi tillbaka i Sverige igen, sitter på tåget till Stockholm och har nu Internet igen! För att sammanfatta dagarna i Slovenien: På tisdagen hämtades vi av Andrej i Udine, han tog med oss till campingen som låg vid floden Nadiza, väldigt fint ställe! Vi tog det bara lugnt den kvällen,

Venedig
måndag 21 juli 2014 - Venedig, Veneto, Italien

Tidig morgon för att hinna med tåget till Venedig. Anlände vid klockan 14, regn även här. Grått men behagligt och skönt. Vi strosade runt och kollade in Saint Marcus platsen och den kända bron Ponterialto och andra sevärdheter. Fruktansvärt mycket folk om man gick efter turistgatorna, men

Sista dagarna i Levanto
söndag 20 juli 2014 - Levanto, Ligurien, Italien

Tänk vad tiden går fort! Ikväll är våran sista kväll här i Levanto, imorgon bär det av till Venedig. Igår hade vi en stranddag, tog en paus mitt på dagen då det var som varmast. Vi åt lunch i lägenheten och tog det lugnt, sedan drog vi ner till stranden igen. På kvällen åt vi en

Opera, vandring och Cinque Terre
fredag 18 juli 2014 - Levanto, Ligurien, Italien

Det blev inget inlägg igår, på grund av att Internetet i lägenheten krånglar. Därför blir det torftigt med bilder, men vi hoppas att det blir bättre framöver så att vi kan ladda upp fler. Gårdagen spenderades på stranden med sol och bad. Mot kvällen delade vi på oss - de vuxna for

Första dagen i Levanto
onsdag 16 juli 2014 - Levanto, Ligurien, Italien

Idag har vi bekantat oss med omgivningarna här i Levanto och planerat lite grann för kommande dagar. Vi har köpt ett tåg och vandringspass för att kunna besöka alla världsarvsbyarna i Cinque Terre området. Eftermiddagen tillbringade vi på stranden med bad och sol. Kvällen tillbringades