Groths bilsemester i Europa

lördag 5 juli 2014 - lördag 26 juli 2014

Kroatien är huvudmålet. 1 vecka där med familjen Holm. Semester på vägen dit och hem. Stannar där vi får lust :) Får se vad slutdatumet blir

Tillbaka i Sverige
lördag 26 juli 2014 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Kära dabok, Idag är det tre veckor sedan vi lämnade Västerås och började vår bilsemester i Europa. Tiden bara flyger fram. De sista dagarna i Kroatien var vi i Split. Bodde i en apartment som tjejerna tyckte var ett lyxhotell. Två sovrum, vardagsrum med platt-TV (!), STOR hall med egen

Efter regn kommer solsken (och sjukhusbesök)
lördag 19 juli 2014 - Vodice, Šibenik-Knins län, Kroatien

Kära dagbok, Det har varit extremt dåligt internet i Vodice, där vi har hängt den senaste veckan, därav utebliven uppdatering här. Här kommer en kort sammanfattning. För det första ska vi vara glada att vi kom in i Kroatien överhuvudtaget :) Hade inte tänkt ta med några pass eftersom

Thermalbad och sightseeing
fredag 11 juli 2014 - Zagreb, Kroatien

Kära dagbok, I onsdags när vi vaknade var det ca 17 grader och mulet. En ganska normal sommardag i Sverige med andra ord. Nu har vi ju hört att Sverige drabbats av en värmebölja med typ 30 grader varmt och sol så det kändes ju lite snopet… MEN, Sverige har ju inga värmekällor som Ungern

Varmt och skönt
onsdag 9 juli 2014 - Vonyarcvashegy, Zala, Ungern

Kära dagbok, Nu har vi semestrat i flera dagar men jag har inte haft tid att uppdatera dej :) Vi drog efter frukosten i lördags. Hann med ett besök hos lillebror med fru i Göteborg. Det bjöds på grillat på deras ljuvliga takterrass i pressande värme men trevligt sällskap. Sen tog vi