Långa asienresan

fredag 10 januari 2014 - tisdag 15 april 2014

Bacolod, Iloilo och Kalibo
torsdag 20 mars 2014 - Kalibo, Västra Visayas, Filippinerna

Nu är vi i staden Kalibo. Innan vi kom hit har vi varit i Bacolod och Iloilo. I Bacolod sov vi bara en natt och kollade in staden lite. Därifrån tog vi en färja som tog en timme till Iloilo. Iloilo är en rätt stor stad. Vi åkte till Iloilo eftersom vi behövde förlänga våra visum. I

Bais och Mabinay
måndag 17 mars 2014 - Mabinay, Centrala Visayas, Filippinerna

Sen åkte vi norr ut till Bais. Uttalas som bajs. Där åt vi God mat och gick runt lite på kvällen. Nästa dag åkte vi jeepney till Mabinay. Våra väskor fick åka på taket och efter ett tag kom det några som hade med sig massor av ved som också fick åka på taket. När vi kom fram

Tropico
lördag 15 mars 2014 - San Carlos City, Västra Visayas, Filippinerna

Sen åkte vi till San Jose där vi bodde på Tropico. Richard som hade stället var väldigt intresserad av pirater. Han visade oss gamla piratgrejer som han fixat till. Det var käppar med små pistoler på och en mugg som man lägger lite krut i och tänder på för att se om krutet bra. En dag

Dauin och Apo Island
fredag 14 mars 2014 - Dauin, Centrala Visayas, Filippinerna

Sen åkte vi färja från Bohol till Dumaguete på ön Negros. När vi gick av färjan ösregnade det så vi blev helt dyngsura. Sen åkte vi från Dumaguete till Dauin med en tricycle. Vi bodde på ett hotell där stranden var brun och på vissa ställen kolsvart. En dag gjorde vi en dyk- och

Bohol
torsdag 6 mars 2014 - Carmen, Centrala Visayas, Filippinerna

Efter Cebu åkte vi en färja till Bohol. Först bodde vi på ett konstigt ställe där den inte brydde sig om oss och inte ville ha några gäster. Sen hittade vi ett jättetrevligt ställe som heter Cliffside. Där ingick en moppe. Vi gjorde som de gör här och åkte allihop på en moppe. Vi